مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

دریاچه‌ها، چه طبیعی باشند و چه مصنوعی، مقصد محبوب بسیاری از گردشگران هستند که می‌خواهند با یک تیر چند نشان بزنند. هم از آب و هوای طبیعت لذت ببرند؛ هم ماهیگیری و قایق‌سواری کنند و هم تنی به آب بزنند.

درياچه

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری : سفر به دریاچه‌ها باید و نبایدهایی دارد که به‌عنوان گردشگر باید آنها را مثل مهارت بیاموزید.

  • درباره امکانات محوطه دریاچه‌ای که انتخاب می‌کنید از قبل تحقیق کنید. باخبر باشید که امکان کمپ زدن و ماندن در چادر، ماهیگیری، قایق‌سواری و... در دریاچه موردنظر شما وجود دارد یا نه.
  • لباس و کفش مناسب بپوشید. هوای اطراف دریاچه معمولا خنک‌تر از بقیه جاهاست مخصوصا اگر قصد داشته باشید بعد از غروب آفتاب را هم کنار دریاچه بگذرانید.
  • برای شنا در دریاچه‌های طبیعی همه جوانب احتیاط را رعایت کنید و حتما مطمئن شوید که شنا در آن دریاچه مجاز است یا نه. هیچ‌وقت تنها و بدون اطلاع دادن به همراهان برای شنا وارد دریاچه نشوید. در گردش در دریاچه‌های مصنوعی هم، حواستان به عمق دریاچه باشد. شنا در بیشتر این دریاچه‌ها ممنوع است. اگر تصمیم دارید در دریاچه قایق‌سواری کنید، حتما جلیقه نجات بپوشید.
  • در محوطه دریاچه‌های طبیعی، حواستان باشد هیچ ردپایی از زباله باقی نگذارید. از ریختن زباله داخل دریاچه هم به‌شدت خودداری کنید.
  • سفر به دریاچه‌های طبیعی بیشتر به پیاده‌روی در طبیعت نیاز دارد. بنابراین مطمئن شوید که شرایط جسمی مناسبی برای این گردش داشته باشید. احتمال گزش حشرات در کنار دریاچه‌های جنگلی و بکر بیشتر است، پس پماد و داروهای لازم را همراه داشته باشید.
  • غذا دادن به ماهی‌ها، اردک‌ها و مرغابی‌ها جذاب است اما در این کار زیاده‌روی نکنید و حواستان باشد که هر غذایی برای آنها مناسب نیست.
  • شاید بدیهی به‌نظر برسد اما حواستان باشد موقع قایق‌سواری، وسایل اضافی همراهتان نباشد تا چیزی در آب سقوط نکند. بستر بسیاری از دریاچه‌ها غیرقابل دسترس و امکان اینکه وسایلتان را از آب بیرون بکشید ضعیف است.
کد خبر 783927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha