مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران از اختصاص ۴۱ میلیارد تومان بودجه برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی پایتخت خبر داد و گفت: از این میزان ۶ میلیارد تومان در سه ماه ابتدایی سال هزینه شده است.

مهدي وحدت كار

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی وحدت‌کار در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی نرخ سرویس دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید گفت: ما مشکلی در این زمینه در کل کشور داریم و آن آیین نامه‌ای است که از سوی هیات وزیران به کمیسیون زیربنایی ابلاغ شده و وظیفه شهرداری‌ها و شورای شهرها تنها در تأیید صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان است و بقیه برعهده آموزش و پرورش است.

مشروح سخنان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران را در زیر می‌خوانید: 

* رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرده که آیین نامه جدید به امسال نمی رسد؛ در آیین نامه جدید شهرداری‌ها در تعیین وضعیت سرویس مدارس وظیفه خواهند داشت، اما در نرخ سرویس، باید پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ در شورا مطرح و تصویب شود.

* ما امسال چندین جلسه را در سطح کارشناسی داشتیم، آنچه امروز در شورا جهت تصویب بررسی می شود با امضای نماینده انجمن اولیا و مربیان، آموزش و پرورش و شهرداری تهران تهیه شده است.

* در رعایت ایمنی و برخی ضوابط، هرچند شهرداری مسئولیت مستقیم ندارد اما با پلیس راهور هماهنگی هایی انجام دادیم و فردا جلسه‌ای را برای بررسی ضوابط در حوزه سرویس مدارس با پلیس راهور برگزار خواهیم کرد.

*در بخش پلتفرم‌های اینترنتی ضعف‌هایی وجود دارد اما در این حوزه هماهنگی شکل گرفته است، هدف ما ارائه خدمت بهینه است و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

* درخصوص سرویس دانش آموزان استثنایی، ما سعی کردیم عدد بودجه را برای پوشش دادن هزینه‌های سرویس آنها افزایش دهیم که بخشی از این افزایش انجام شد اما هنوز کفاف هزینه ها را نمی‌دهد و باید در آذرماه این بودجه در متمم اضافه شود.

* از ۴۱ میلیارد تومان بودجه برای سرویس دانش آموزان استثنایی ۶ میلیارد تومان در سه ماه ابتدایی امسال هزینه شده است، امیدواریم با حمایت شورا، مشکلی در ادامه نداشته باشیم.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ۴۱ میلیارد تومان برای سرویس دانش آموزان استثنایی پیش بینی و قید شده که در صورت کمبود بودجه، شهرداری اصلاحیه ارائه دهد، گفت: در گذشته کارتی برای رانندگان مجاز فعالیت در حوزه سرویس مدارس صادر می شد و برای تأمین امنیت نیز گشت‌های مشترک در اطراف مدارس شکل می گرفت تا کارت رانندگان را بررسی کنند. اگر این شرایط کمرنگ شده می‌توان امروز جدی‌تر آن را دنبال کرد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی کاری ارزشمند و بی بدیل است، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که خانواده ها شیرینی این تدبیر را احساس کنند.

کد خبر 783760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha