مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

هرجای تهران که باشید، برج میلاد پیداست. بلندترین برج ایران که حتی از میان غبارهای خاکستری و ابرهای سفید، سرش را بیرون می‌آورد. این برج در شمال غربی پایتخت و در منطقه ۲ تهران قرار گرفته و آنها که بر بلندایش می‌روند، تمام پایتخت را زیر پای‌شان احساس می‌کنند.

میلاد

همشهری آنلاین:  تا سال‌ها، پیش از آنکه برج میلاد در حاشیه بزرگراه همت سربرآورد، این منطقه به کوچه باغ‌های باصفا، پستی بلندی‌های سرسبزش معروف بود و دره‌های فرحزاد و درکه که هنوز هم تفرجگاه آخرهفته تهرانی‌هاست. با رسیدن تهران به دامنه‌های شمالی البرز این سرسبزی‌ها و نقاط ییلاقی کوچک‌تر و در میان ساختمان‌های بلندش گم شدند، اما چند سالی است با ساخت بوستان‌های تازه، آب و هوای خوش ییلاقی روزهای پیشین به یاد تهرانی‌ها می‌افتد، از بوستان نهج البلاغه که بزرگ‌ترین پارک رودـ دره‌ای ایران است تا بوستان گفتگو که انوع و اقسام گیاهان ایرانی و نایاب را در دلش جای داده. از اینها که بگذریم منطقه ۲ یکی از مهم‌ترین گنج‌های طبیعی تهران را در خود جای داده، بوستان پردیسان که از معدود پارک‌های جنگلی پایتخت است.

در برج و باغ

برج میلاد، پایتخت تهران

برج میلاد: در حاشیه بزرگراه همت، می‌توانید به‌تماشای بلندترین برج ایران بروید که با ۴۳۵ متر ارتفاع جزو برج‌های بلند جهان هم هست. پروژه ساخت میلاد ۱۱ سال طول کشید، این پروژه سال ۷۶ کلید خورد اما ساخت آن متوقف ماند تا سال ۸۴ که ساخت و سازش سرعت گرفت و به پایان رسید.

حالا این برج یکی از نقاط مهم گردشگری تهران است که علاوه بر انواع غذاخوری‌ها و کافه، نمایشگاه‌ و پارک‌های مختلفی هم دارد و  می‌توان بر بلندایش رفت و پایتخت را از آن بالا تماشا کنند. 

برج میلاد، پایتخت تهران

پارک پردیسان: تهران هنوز یکی از تنفس‌گاه‌هایش را حفظ کرده؛ بوستان ۲۷۵ هکتاری پردیسان. طرح اولیه احداث آن به دهه ۵۰ برمی‌گردد. با آنکه ساخت و سازهایی در این بوستان انجام شده، اما پردیسان همچنان یک بوستان جنگلی تماشایی است با گونه‌های متنوعی از گیاهان  و جانوران ایران. در پردیسان می‌توانید به تماشای دو موزه هم بروید، موزه ملی آب و موزه تاریخ‌طبیعی،  اما تفریح مهم در این بوستان را از دست ندهیدکه بادبادک‌بازی است و مخصوصا روزهای تعطیل حسابی پرطرفدار می‌شود. برای رفتن به پردیسان باید وارد مسیر غرب به شرق همت شده، بعد از بزرگراه یادگارامام(ره) و نرسیده به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری وارد محوطه پارکینگ شوید. برای کسب اطلاعات با تلفن‌های: ۷ ـ ۸۸۲۳۳۰۰۶ تماس بگیرید.

برج میلاد، پایتخت تهران

بوستان نهج‌البلاغه: سال‌ها بود که محدوده دره فرحزاد، زباله‌دانی شده بود و تنها طبیعت به جا مانده‌اش یک رودخانه کم‌آب بود. اما همه این آلودگی‌ها از دره پاک شد و از سال ۸۸ بوستان نهج‌البلاغه به جایش سربرآورد. دهکده گردشگری یا بوستان نهج‌البلاغه بزرگ‌ترین بوستان رود ـ دره‌ای ایران است و  فعلا فاز نخستش به بهره‌برداری رسیده. این بوستان ۳۵ هکتاری جان می‌دهد برای ورزش و تفریح؛ از پارک‌های بازی، پیست‌های دوچرخه‌سواری، زمین‌های ورزشی، محل‌های استراحت و آلاچیق گرفته تا پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی. بوستان نهج البلاغه بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگارامام(ره) قراردارد.

برج میلاد، پایتخت تهران

بوستان گفتگو: بوستان گفتگو یکی از بوستان‌های بزرگ تهران، سال ۱۳۸۲ افتتاح شد که در حاشیه بزرگراه شهید چمران قرار دارد. انواع درختان چنار، توت، اقاقیا و صنوبر و گونه‌های نادری مثل بامبو، فالاریس و برجینیا را می‌توانید در این بوستان ۲۳ هکتاری ببینید. زمین‌های بازی، اسکیت، غذاخوری، آمفی‌تئاتر روباز، کتابخانه، آلاچیق از امکانات این پارک است. اگر به آنجا رفتید، عکس یادگاری با تندیس‌های بزرگانی مثل امیرکبیر، سعدی، رودکی، مدرس، سیمون‌بولیوار(آزادیخواه اهل آمریکای جنوبی) و محمدعلی صنعتی را فراموش نکنید. از کوی نصر (گیشا)، انتهای خیابان پیروزی شرقی  یا حاشیه بزرگراه چمران می‌توانید وارد این بوستان‌شوید.

از زیارت تا خریـد

برای زیارت در این منطقه می‌توانید روانه آستانه امامزاده ابوطالب(ع) در فرحزاد، جاده امامزاده داوود (ع) شوید یا تا پونک و چهار باغ بروید و امامزاده عینعلی (ع) و زینعلی(ع) را زیارت کنید.

مجتمع ورزشی زیتون در شهرک غرب، مجموعه ورزشی اریکه ایرانیان در خیابان ارغوان غربی، مجموعه شرکت نفت در ستارخان یا مجموعه شهدای طرشت در خیابان آزادی از محل‌های مناسب برای ورزش در این محدوده هستند.  

مراکز خریدی مثل پاساژ دریای نور در خیابان ستارخان، مجتمع میلادنور در شهرک قدس، پاساژ گیشا در کوی نصر(گیشا) و پاساژ گلدیس در فلکه دوم صادقیه می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما برای خرید در این منطقه باشد.

کد خبر 782796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرزمین من

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha