شهروندان تهرانی با نصب اپلیکیشن «نوماند» علاوه بر مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا، از مزایایی مثل شارژ رایگان کارت بلیت و دیگر خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند.

تفکیک زباله

«حسین شهابی» معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اعلام این خبر گفت: « تفکیک زباله چند شاخص دارد. اگر شهروند تفکیک را انجام دهد و به مراکز پسماند خشک ما تحویل دهد و در عوض آن خدمات دریافت کنند، کار نظافت و جمع‌آوری راحت‌تر می‌شود.»

شهابی افزود: «اکنون در منطقه ۱۰ در ازای تحویل پسماند خشک تخفیف بیمه (بیمه‌ماند) و در منطقه ۱۹ کارواش رایگان انجام می‌شود. در اغلب مناطق غرفه‌های گلماند راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماند خشک تفکیک شده گل و گلدان دریافت کنند. »

او افزود:: «طرح جدیدی با عنوان «نوماند» را در دست اجرا داریم که یک اپلیکیشن است که در گوشی نصب شده و شهروندان از طریق آن درخواست می‌دهند که شهرداری زباله ما را تحویل بگیرد. در این سیستم یک بازه زمانی برای کاربر گذاشته‌ایم که مشخص می‌کند در چه زمانی و چه محلی پسماند را از آنها تحویل بگیریم. شهروند در ازای تحویل زباله ارزشمند حسابش در سامانه «شهرزاد» شارژ شده که می‌تواند برای تهیه بلیط اتوبوس، مترو، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و... از آن استفاده کند. »

به گفته شهابی این اپلیکیشن روش تحویل پسماند را راحت می‌کند و دیگر لازم نیست شهروندان به غرفه‌ها مراجعه کنند و امیدواریم که باعث مشارکت بیشتر مردم در این امر شود.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، زباله‌گردی را یکی از معضلات پایتخت معرفی و اظهار کرد: « این افراد برای جمع‌آوری پسماند ارزشمند بر سر مخازن می‌روند، اما اگر تفکیک این زباله از قبل انجام گیرد و به مراکز مجاز تحویل داده شود، دیگر در مخازن پسماند ارزشمندی نمی‌ماند که زباله‌گرد بخواهد بردارد و در نتیجه مافیای زباله و شکل زشت زباله‌گردی در تهران جمع می‌شود. علاوه بر این پسماند به چرخه تولید برگشته و به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.»

کد خبر 781446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha