رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: می‌گویم از مسیر سازمان سنجش هیچ‌کس از مسیری که حقش نیست روی صندلی دانشگاه نمی‌نشیند.

عبدالرسول پورعباس

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این مطلب در واکنش به سوالی در خصوص اینکه عده‌ای در رشته دامپزشکی تغییر رشته داده و اکنون در پزشکی ادامه تحصیل می‌دهند، تاکید کرد: سال ۱۳۹۸ یک سری نقل و انتقال بر اساس امتیاز اعضای هیأت علمی در پذیرفته شدگان کنکور به وجود آمد که در آنجا نظارت سازمان سنجش به شدت و دقت اعمال شد. در سال ۱۳۹۶ نیز یک مسأله‌ای در پذیرش دانشگاه آزاد در رشته‌های علوم پزشکی اتفاق افتاد که تمام این موارد طی یک مصوبه شورای سنجش و پذیرش ابطال و این مساله در شهریور ماه ۱۳۹۶ حل شد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه اگر موردی از تقلب در کنکور و ورود به دانشگاه‌ها است که افراد معتقدند عده‌ای به ناحق به دانشگاه رفته‌اند همچنین فردی با رتبه صد هزار بر صندلی پزشکی نشسته، اسم بدهند تا ما بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه دعوا بر سر کنکورهای سال‌های ۱۴۰۰ به ماقبل و تفسیرهای مختلفی که از قانون شکل گرفته، است. درباره اینکه چه کسی رفته بر چه صندلی دانشگاه نشسته است می‌گویم از مسیر سنجش هیچ کس از مسیری که حقش نیست روی صندلی دانشگاه نمی‌نشیند. در مسیر تقسیم صندلی‌های خوب، متوسط و حتی معمولی بین داوطلبان قانون حاکمیت دارد و ما طبق قانون حرکت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: طبیعتا ۳ سهمیه منطقه‌ای ۱، ۲ و ۳ در کنکور داریم که در آن افراد با یکدیگر قابل رقابت نیستند و افراد در هر منطقه‌ای با یک شکل عمل خواهند کرد و تعهداتشان هم متفاوت خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعیین تکلیف داوطلبان شبهه دار کنکور ۱۴۰۱ فزود: بر اساس قانون استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها، سازمان سنجش نباید اجازه می‌داد که داوطلبانی که دارای شبهه آزمون هستند دانشجو شوند. چهار ماه هم طبق قانون وقت داشتیم که این موارد را بررسی کنیم. در نهایت این افراد به آزمون رفع شبهه دعوت شدند و ۱۳۵ نفر موفق شدند که از خودشان رفع شبهه کنند و به عنوان دانشجو معرفی شدند و مابقی از آزمون محروم شدند.

پورعباس با تاکید بر اینکه در نوبت دی ماه کنکور ۱۴۰۲ از ۶۹ نفر تجهیزات تقلب گرفته شد، گفت: در نوبت تیر ماه کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۳۰۵ نفر با تجهیزات تقلب دستگیر شدند و نتوانستند از آن استفاده کنند. نسل دوم آشکار ساز هرچه تجهیزات تقلب بود را شناسایی کرد.

به گفته وی، در هر دو نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۲ از مسیر ماده ۱۱ که به بررسی‌های فنی پاسخنامه‌ها اشاره دارد، حتی یک نفر متقلب شبکه‌ای شناسایی نشد. نه سنجش، نه دستگاه‌های نظارتی و نه دستگاه‌های حافظ امنیت موردی گزارش نکردند. البته در نوبت تیر ماه کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۴۰ نفر را به عنوان شیطنت و فضولی در آزمون گرفتیم. این افراد در میان یک میلیون کنکوری عدد زیادی نیست. این افراد دور هم شیطنت‌هایی داشتند که این افراد را به عنوان شبهه دار دعوت به آزمون و مصاحبه می‌کنیم و عملاً میزان تقلب در کنکور ۱۴۰۲ به صفر رسید. در سال‌های بعد هم این مسیر را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 781221
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • هداوند IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    28 5
    تاثیر قطعی معدل خارج از عدالت است.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      2 0
      زمان ماسختی گیری زیادبودومعدل بالاخیلی کم بودوافرادکمی به رشته های خوب درمی امدندالان ازهر۱۰۰نفردوازدهمی ۷۰نفرمعدل بالا۱۷دارندورشته های خوب خیلی راحت قبول می شوندودراطرافیان ما۳نفرپزشکی درس می خواند
  • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    44 8
    خودت رو صندلی نشستی که جات نیست
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      3 13
      تو چرا ناراحتی حتما از متقلب های کنکوری
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    34 7
    جمع کنید این بازی ها را همش تقلب همش بازی کردن با روح و روان جوانان
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    23 2
    شما چرا پاسخنامه ازمون وکالت را منتشر نمی‌کنید اگه نقشه ی در سر ندارید
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    21 3
    همش دروغ گفتید
  • بانو IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    33 3
    پس اون سهمیه ‌داران چی؟ ؟ ؟
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    27 4
    یکی خودت پور عباس
  • ر گ IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    11 1
    با عرض سلام و خسته نباشید چطور است که سال گذشته آقای مروتی جهت اثبات تقلب بعضی از داوطلبان شبهه دار فرموده بودند که ریاضی کنکوری که ما طرح کردیم به گونه ای بود که دبیر نامبر وان هم در تایم آن هم یک تنه نمی توانست به اندازه در صد بعضی از داوطلبان پاسخ دهد آیا مطمین هستید که تقلبی صورت نگرفته است آیا شما توانسته آید جلوی تقلب متقلبانی راکه کلید زنهای شخصی شده یا همان پرایوت را هم بگیرید
  • ترابیان IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    15 1
    خدا خیرت بده این ... ها متقلب در کنکور نباید با پزشک و مهندس شدن در آینده با جان و مال مردم بزی کنند
  • دریا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    11 2
    نوش دارو پس از مرگ سهراب
  • رضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    23 4
    این عین بی عدالتی است که ۲ نفر در دو سال مختلف مثلا ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با معدل بیست در یک رشته تحصیلی مثل علوم تجربی فارغ التحصیل می شوند اما یکی چون دیپلمش قدیمی تر است، ترازش در تراز اموزش پرورش(تاثیر ۴۰ درصد در تراز کل ) ۲۰۰۰ کمتر از ان کسی است که در سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شده. مگر می شود کسی مثلا در سال ۱۴۰۰ با معدل بیست و پنج قبول شود تا معدلش هم تراز نفری باشد که در سال ۱۴۰۱ قبول شده. دوم اینکه برای کسی که می خواهد پزشک شود ، نمره دینی او چرا باید تاثیری آنچنانی داشته باشد که نفر بعدی با نمره ریاضی بالاتر از آن بهرمند نشود. این بدان معنا است که معدل ملاک محاسبه نیست بلکه نمره دروس و سالی که امتحان نهایی داده است که یک نفر نسبت به نفر دیگر بیشتر می گیرد. دست آخر اینکه چرا آموزش پرورش به داو طالبان به موقع اعلام نکرد که ترمیم نمره از اهمیت بالایی برخوردار است آنهم اگر در خردادماه همان سالی که کنکور می خواهد بدهد. شخصی که در سال ۱۴۰۰ کنکور می دهد نمرات ترمیمی او تاثیر چندانی ندارد و اگرچه جدیدا ترمیم معدل کرده ولیکن نمرات ترمیمی او همچنان با بارم سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته می شود .
  • فریبا DE ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    14 1
    طرح تاثیر مستقیم معدل در کنکور نهایت بی عدالتی بود برای مناطق محروم که نه مشاوری داشتند که دانش آموزان آگاه کند نه معلم درست و حسابی، امسال با این کار. بی اساس خودتون خیلی ها را بدبخت کردید و با سرنوشت آنها بازی کردید.
  • ... IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    6 0
    جناب دکتر پور عباس، کلیه ی افرادی گه بوسیله ی سهمیه رشته های خوب در دانشگاههای خوب رو گرفتند به ناحق بر صندلی نشستند. اینا حق بچه درسخونا رو گرفتن. هوش رتبه ی بالا و خوب سهمیه ای ها، از هوش متوسط دیگر بچه ها کم تره...
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    4 0
    سوالای ریاضی کنکور ۱۴۰۰ یادتون نیست حتی اخبار چند روز پیگیر سوالای خارج از کتابش بود ولی سنجش ... زیر بار نمیرفت بود
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    8 1
    کدوم حق،رشته پزشکی پر شده از افراد سهمیه ای،جون مردم رو دادید دستِ یه گروه آدم سهمیه ای،واقعا وقتی سوادشونو نگاه میکنی،شک میکنی اصلا اینا کنکور دادن
  • دانشجو IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    6 1
    آقای رییس، لیست بالا بلند خدمت شما آوردند، زدید زیرش. فامیلای ما با دیپلم کاردانش وانسانی دارن دندون پزشکی میخونن
  • مهران M.I.S IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 5
    درود بر جناب دکتر پورعباس ، ریاست محترم سازمان سنجش آموزش کشور، واقعٱ جای تقدیر و تشکر از زحمات آن مقام محترم دارد ، که متٱسفانه مسئولین مملکتی با بی مهری دارن به عملکرد مثبت شما پاسخ میدهند ، که انشالله منصرف و نادم شوند، چرا که انصافٱ در هیچ دوره ای ریاستی بمانند حضرتعالی با این همه دقت نظر و دلسوز به حال داوطلبان کنکور در صندلی سازمان سنجش تا کنون ننشسته بود.که حتی به قیمت انفصال از خدمت ، پای اعتقادات و تصمیمش تاکید داشته باشد. انشالله که خداوند به شما و امثال شما که با اقتدار و مصمم ایستاده اید اجر و توفیق عنایت فرماید.
  • بازنشسته IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    8 0
    سوالات کنکور از کتاب‌های درسیکه دانش آموزان خوندن طراحی نمی شود
  • شادی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    8 1
    اسم بدیم؟؟؟؟؟ توی این صفحه واقعا"جا نمیشه...نخبه ها توی خونه نشستن و دیگران جای اونا رو در پست ها گرفتن
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    6 1
    همه دانشجویانی که با سهمیه در بهترین دانشگاه ها با بدترین رتبه ها مشغول هستند به نا حق در صندلی ان دانشگاه نشستند! هم مسولان و هم این افراد بدانند که این یک ظلم آشکار در حق کشور است
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    6 0
    اگر شفاف سازی بوسیله ی اشخاص درستکار غیر مغرض وانسادوست صورت بگیره اون وقت معلوم میشه
  • بنده خدا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    5 0
    شما خودتون هم این کاره نیستید
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    2 0
    اماری که چند وقت پیش خود سازمان سنجش داد مبنی بر ورود دهک های مختلف به دانشگاه در جمع ۸۰ درصد میشد اون ۲۰ درصد دیگه جریانشون چی هست خودتون بررسی کنید متوجه میشید کافی فقط به امار اداره خودتون نگاه کنید