آمارهای مرتبط با تصادفات نشان می‌دهد که حوادث رانندگی منجر به فوت و صدمه، امسال نسبت به سال گذشته به شکل قابل توجه و نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

تصادف - فوتی های تصادفات

به گزارش همشهری آنلاین، در ۳ ماهه نخست سال جاری ۵۰۸۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴۵۲۳ نفر بود، ۱۲.۴ درصد بیشتر شده است. از کل تلفات تصادفات در بهار امسال ۳۹۶۷ نفر مرد و ۱۱۱۹ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های سیستان و بلوچستان با ۴۵۲، فارس با ۴۴۶ و کرمان با ۳۵۶ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۳۸، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ و خراسان شمالی با ۷۶ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته‌اند. 

افزایش آمار مصدومان تصادفات

در بهار امسال ۹۸ هزار و ۵۶۹ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۹۴۸ نفر مرد و ۲۹ هزار و ۶۲۱ نفر زن بودند.

آمار مصدومان تصادفات در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۲ درصد بیشتر شده است.

ثبت بیشترین فوتی تصادفات در خردادماه

در خرداد سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه‌های دیگر سال بیشترین آمار تلفات تصادفات ثبت شده است. در این ماه ی۱۷۵۳ نفر در تصادفات کشته شدند که رقم بیشتری نسبت به ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. آمار تلفات تصادفات در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۴ درصد افزایش یافته است.

در خرداد امسال ۳۵ هزار و ۱۳۳ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که رشد ۵.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کد خبر 780967
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    تا وقتی کیفیت خودروهای داخلی حداقل استاندارهای جهانی را داشته باشه و جرایمه ها نیز به این قیمت باشه ؛ جان انسان در کشور اهمیت ندارد . مسئولان همچنان بی تفاوت و خواب و....