خودروهای امدادرسان‌ باید در قالب یکی از شرکت‌های مجاز فعالیت کند و دارای تجهیزات کامل باشد و مهم‌تر از همه این است که فرد امدادگر آموزش‌های لازم را دیده باشد. ضمن اینکه راه حل مناسبی برای شناسایی امدادخودروهای مجاز و تقلبی وجود دارد.

امداد خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ «محمد رازقی» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره شناسایی و ساماندهی امدادرسان‌های دارای مجوز توضیح داد:« درسال گذشته علیرغم اینکه تکلیف قانونی نداشتیم با حمایت مرجع محترم قضایی به ویژه دادسرای امور راهور، در زمینه برخورد با امداد خودروهای غیرمجاز توانستیم طرح ساماندهی این خودروها را اجرایی کنیم. در این زمینه افرادی که مجاز بودند و آموزش‌های لازم را نزد پلیس دیده بود و همچنین وسیله نقلیه مناسب داشتند، در قالب شرکت‌های خودروهای امدادی ساماندهی شدند و با بقیه افرادی که در این قالب نبودند برخورد لازم انجام شد.»

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود:« بیش از ٤٠٠ دستگاه از خودروهای امدادی غیرمجاز_ تقلبی_ به پارکینگ منتقل شدند. ما با جدیت برخورد می‌کنیم؛ از کسانی که می‌خواستند به شکل قانونی در این حوزه فعال باشند، دعوت کردیم و افرادی را هم که در این جمع نبودند ملزم کردیم که از حالت خودروی امدادی خارج و به حالت باربری درآمده و فقط در حوزه باربری فعالیت کنند.»

سرهنگ رازقی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت:«در این مدت چند تصادف خیلی شدید در معابر بزرگراهی داشتیم که خود امدادگر وسیله امدادی غیر مجاز و امدادخواه در صحنه حادثه فوت کردند.»

وی گفت:«اکنون فقط شرکت‌های مجاز از لحاظ ایمنی که در سطح شهر تهران فعالیت کنند از لحاظ ایمنی مورد تایید پلیس راهور تهران بزرگ هستند که البته با اتحادیه مربوطه نیز هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است.»

سرهنگ رازقی افزود:«شهروندان به وسیله بارکدخوان، می‌توانند ببینند که این خودروها دارای تجهیزات ایمنی مناسب هستند و امدادگرها آموزش‌های لازم را در خصوص امدادگری دیده‌اند و در سطح شهر مشغول فعالیت هستند یا نه.

شاید بپرسید خودروهای امدادی مجاز را چگونه شناسایی کنیم؟

سرهنگ رازقی در این زمینه توضیح داد:«خودروی امدادی‌ای موردتاییدپلیس است که بر روی شیشه جلو برچسب ویژه دارند که رمزینه یا همان «کیو آرکد» مخصوص تاییدیه بر روی آن نصب شده است و همه مردم با موبایل شخصی خود می‌توانند با نرم‌افزارهای اسکن این رمزینه را اسکن کرده و به سامانه مربوطه متصل ‌شوند. اگر این خودرو و راننده مجاز باشند تصویر و مجوز و حتی نام راننده نمایش داده خواهد شد و کارت شناسایی راننده رویت خواهد شد و از این طریق مجاز بودن کار او را می‌توانند به این طریق توسط سامانه مشاهد نمایند و می‌توانند اجازه امدادرسانی را به وی بدهند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سامانه مربوطه توسط پلیس هم تحت نظارت است و همه این ناوگان موقعیت‌یاب دارند و راننده و تجهیزات آنان موردتایید پلیس هستند و نظارت بر آنها توسط سامانه‌ها صورت می‌گیرد. ناگفته نماندپس از اجرای طرح ساماندهی خودروهای امدادی توسط پلیس راهور تهران بزرگ؛ کاهش ٦٠ درصدی شکایات مردمی از امداد خوردوها را شاهد بوده‌ایم.»

وی در پایان تاکید کرد:«شهروندان مطمئن باشند که پلیس با جدیت امداد خودروهای غیرمجاز  را جمع آوری می‌کند.»


 

کد خبر 780927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha