یک حمام در طبقه ششم مرکز خرید «دیجی پلازا» در شهر نانجینگ چین که توسط یک شرکت معماری مستقر در شانگهای طراحی شده، این حس را به شما می‌دهد که به طور تصادفی وارد یک قصر عجیب و غریب شده‌اید.

حمام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اودیتی سنترال، یک حمام در طبقه ششم مرکز خرید «دیجی پلازا» در شهر نانجینگ چین که توسط «ایکس + لیوینگ» (X+Living)، یک شرکت معماری مستقر در شانگهای طراحی شده، این حس را به شما می‌دهد که به طور تصادفی وارد یک قصر عجیب و غریب شده‌اید. معمولا این احساس را از اکثر حمام‌های عمومی دریافت نمی‌کنید. برای برخی، این زیباترین حمام عمومی جهان است. ورودی این حمام با یک راهروی طولانی شروع می‌شود که با گیاهانی که از دیوارها بیرون می‌آیند. این قسمت از حمام به عنوان تجربه‌ای از «غوطه‌ور شدن در باغ» طراحی شده است، اما تمرکز بر دکوراسیون سبز با ده‌ها لامپ غول پیکر که از بالا فضای درخشانی را ایجاد می‌کند و نور آن‌ها روی زمین براق منعکس می‌شود، دشوار است.

تصاویر زیباترین حمام عمومی جهان ؛ طرحی شگفت انگیز از ذهن خلاق معماران چینی

در انتهای این راهروی عجیب و غریب یک فضای استراحت کامل با یک مبل الهام گرفته از گلبرگ‌های یک گل قرار دارد. در این فضای جادویی بازدیدکنندگانی که نیازی به استفاده از سرویس بهداشتی ندارند می‌توانند منتظر دوستان خود باشند. سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه دارای دکور سفارشی هستند و با دستشویی‌های الهام گرفته از طرح فواره که در سطوح مختلف قرار گرفته‌اند، برای کودکان و بزرگسالان قابل دسترس هستند.

تصاویر زیباترین حمام عمومی جهان ؛ طرحی شگفت انگیز از ذهن خلاق معماران چینی

لی شیانگ، طراح این حمام گفت: حمام و دستشویی در یک مرکز خرید، یک فضای عمومی است که به روی همه باز است. این مکان فوق العاده برای افرادی که یک زندگی پرمشغله شهری را تجربه می‌کنند، فضایی مناسب برای استراحت اختصاص می‌دهد.

لی شیانگ در ادامه افزود: در طول فرآیند طراحی، من به طور ویژه نمی‌خواستم این مکان را به‌عنوان یک فضای کاربردی طراحی کنم، بنابراین، پیشنهاد کردم تأکید بیشتری بر طراحی سرویس بهداشتی داشته باشیم تا مفهوم مراقبت از  انسان و ایجاد فضایی آرامش بخش در گوشه‌های این مرکز خرید که کسی انتظارش را ندارد، منعکس شود. به همین دلیل است که ما به مفهوم باغ پناهگاه رسیدیم.

طرح‌های زیادی در این حمام به کار رفته است، از هندسه انتزاعی و اشکال الهام گرفته از گل‌ها و حشرات گرفته تا صندلی‌های روشویی مخملی و نوارهای ال ای دی زیاد، از همین رو می‌توان گفت که به سختی می‌توان سبک طراحی مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

کد خبر 780802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهلا GB ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    19 0
    بالاخره حمام کجاست اینها که عکس راهرو و ... بود