هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ما به طالبان پول ارسال نمی‌کنیم بلکه به شرکای خودمان بودجه می‌دهیم.

جان کربی

به گزارشهمشهری آنلاین، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با رسانه‌ها اظهارداشت آمریکا به طالبان پول ارسال نمی‌کند و بر چگونگی مصرف کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان نیز به طور مداوم نظارت می‌کند.

وی افزود ما به شرکای خودمان بودجه می‌هیم تا قابلیت داخل شدن در افغانستان را داشته باشند.

این درحالی است که اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش اخیرش به کنگره این کشور اظهارداشت طالبان از کمک‌های آمریکا و سازمان ملل سوءاستفاده می‌کنند.

با این حال حکومت افغانستان اعلام کرده بود در روند کمک‌های خارجی دخالتی ندارد و تنها در بخش هماهنگی با نهادهای امدادرسان همکاری می‌کند.

جان کربی گفت «ما به طور مداوم با شرکای خود درباره چگونگی مصرف این کمک‌ها صحبت می‌کنیم که به کجا می‌روند و چه کسانی از آن سود می‌برند و ما به این کار ادامه خواهیم داد».

هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به تعامل با حکومت افغانستان گفت برای ادامهٔ تلاش‌ها جهت خارج کردن متحدین افغان و خانواده‌های آنها از افغانستان و به منظور رسیدن کمک‌های جهانی به مردم این کشور، تعامل مناسب با طالبان ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از کاخ سفید گفته بود از چند ماه به این سو در مورد چگونگی کمک به مردم افغانستان طوری که این پول‌ها به دست طالبان نرسد، از ادارهٔ جو بایدن خواستار توضیحات شده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

رسانه اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرد با وجود دخالت حکومت افغانستان در کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور، آمریکا طی دو سال گذشته نزدیک به 2.3 میلیارد دلار به افغانها کمک کرده است.

کد خبر 779504
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha