ستاره جوان کشتی ایران در دسته سنگین‌وزن فقط به طلای المپیک فکر می‌کند.

امیرحسین عبدولی

همشهری‌آنلاین - محسن محمود صفری

امیرحسین، کوچک‌ترین عضو از خانواده کشتی‌گیر عبدولی است. سرشناس‌ترین آنها هم سعید عبدولی بود که با کسب طلا و برنز جهان و برنز المپیک ریو کارش را در کشتی تمام کرد. سامان، کرامت و علیرضا برادران بزرگ‌تر امیرحسین عبدولی هستند که همگی طلای جهان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را در اختیار دارند. سامان مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان را نیز در کارنامه خود دارد. سعید، سامان و کرامت کفش‌های خود را آویزان کرده‌اند و در حال حاضر از این خانواده کشتی‌گیر، علیرضا و امیرحسین کشتی را ادامه می‌دهند. امیرحسین عبدولی برخلاف برادران دیگرش که در سبک‌وزن یا میان‌وزن حضور داشتند، یک سنگین‌وزن است که در مسابقات نوجوانان آسیا و جهان در ۱۱۰کیلوگرم به مدال طلا و برنز رسید. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

*همانند برادرانت کشتی را انتخاب کردی. از چه سالی این رشته را شروع کردی و مربی‌ات کیست؟

سال۱۳۹۳ به باشگاه کشتی رفتم و همانند دیگر برادرانم کشتی را زیرنظر آقایان مهرزاد و مهرداد اسفندیاری شروع کردم.

*تو در دسته فوق‌سنگین (۱۱۰کیلوگرم) کشتی می‌گیری و تنها عضو خانواده عبدولی هستی که در سنگین‌وزن حضور دارد. تفاوت سبک کشتی‌ات با سایر برادرانت در چیست؟

سامان و کرامت سبک‌وزن بودند. علیرضا هم میان‌وزن است ولی سعید در ۸۲کیلوگرم هم کشتی گرفت. سعی می‌کنم خوب کشتی بگیرم که برنده شوم. البته که تفاوت زیادی بین کشتی‌گرفتن در سبک‌وزن و سنگین‌وزن هست ولی من سعی می‌کنم همانند دیگر برادرانم روی تشک جنگنده باشم و برای پیروزی تلاش کنم.

*کدام‌یک از برادرانت را در سبک کشتی الگو قرار داده‌ای؟

همه برادرانم عنوان‌دار جهان و آسیا هستند و همه آنها الگوی من هستند. دوست دارم در این مسیری که دارم طی می‌کنم به مدال طلای جهان و المپیک برسم.

*در قهرمانی آسیا به‌راحتی به مدال طلا رسیدی. از این مسابقات برایمان بگو.

شرایطم خوب بود و برای هر کشتی برنامه داشتم. در قهرمانی جهان هم از همه نظر آماده بودم ولی داوری واقعا در کارم تأثیرگذار بود.

*در مسابقات جهانی پیش از فینال در مقابل کشتی‌گیر میزبان شکست خوردی و با پیروزی در رده‌بندی به مدال برنز رسیدی. اما کادر فنی تیم ملی به داوری کشتی‌ات با میزبان اعتراض داشت.

از نتیجه اصلا راضی نیستم و باید سعی کنم در آینده رنگ مدالم را عوض کنم. کشتی با حریف ترکیه از نظر داوری مشکل داشت و همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد و رنگ مدالم را عوض کردند. باید تلاش کنم تا در آینده بتوانم آماده‌تر در مسابقات حاضر شوم و این اتفاقاتی که در داوری رخ می‌دهد، مانع کارم نشود. واقعا حیف شد.

*بعد از کسب مدال برنز با برادرانت صحبت کردی؟

بله، در تماس هستیم و این مدال را تقدیم خانواده‌ام می‌کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند. امیدوارم ‌سال‌ آینده با کسب مدالی خوشرنگ‌تر جبران زحمات خانواده عزیزم را بکنم.

*هدف اصلی‌ات چیست؟

راه زیادی دارم ولی از حالا باید شروع کنم تا قبل از هر چیزی خودم را در رده سنی جوانان تثبیت کنم و بعد از آن در بزرگسالان به هدف اصلی‌ام برسم. دنبال مدال طلای المپیک هستم و می‌دانم راه سختی ‌در پیش دارم.

کد خبر 779051
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha