چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: گروه فروشندگان لپ‌تاپ و سازندگان باتری درصدد معرفی استانداردی برای ایمن‌تر ‌کردن باتری‌های یون لیتیوم تا 15 ژوئن سال 2007 هستند و سعی دارند تا سری بزرگ احیاهای باتری در ماه‌های اخیر را بهبود بخشند.

طبق اعلام Association Connecting Electronics که به عنوان IPC شناخته شده است، استاندارد جدید «نیازهای پردازش، کنترل کیفیت و اطمینان» را برای تمام انواع باتری‌های یون لیتیوم قابل شارژ مجدد، از منشوری گرفته تا استوانه‌ای و چیپی پوشش خواهد داد.

در تاریخ 12 اکتبر جلسه‌ای در دفاتر IPC در بلنوکبورن، ایلینویز برگزار شد و گروه نیز به نام شرکت لنوو رای دادند و مدیر اجرایی آنتونی کارکل را به عنوان رئیس این IPC Lithium Ion Battery Subcommittee انتخاب کردند.

کارکل مدیر اجرایی استانداردها و مهندسی کیفیت لنوو به هیات استانداردهای IPC بزرگ‌تر که توسط جان گروسو مدیر تدارکات و مهندسی کیفیت شرکت دل اجرا می‌شود، گزارش خواهد داد.

لیسترلینگ سخنگوی IPC گفت، گروه در ابتدا در ماه سپتامبر پس از اینکه باتری‌های ساخته شده توسط شرکت skd اتصالی داشتند و آتش گرفتند، احضار گردید. در ماه آگوست، فروشندگان کامپیوتر همانند دل و لنوو با U.S. Consumer Product safety Commission کار کردند تا حدود 8 میلیون باتری را احیا نمایند و جایگزین‌های رایگانی ارائه دهند.

سایر فروشندگان مثل اپل، فوجیتسو، آی‌بی‌ام و توشیبا نیز در این احیا سازی بودند اما مشخص نیست که آیا هیچکدام از این شرکت‌ها در جلسه شرکت داشتند یا خیر. حتی سازنده باتری - سونی - ممکن است که حضور بهم نرسانده باشد. سوالات پیش آمده این هستند که چه کسی دقیقا استاندارد جدید را در زمانی که منتشر شود، دنبال خواهد کرد.

IPC از حضور فعال خودداری ورزید. لیسترلینگ گفت: تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که سازندگان بزرگ لپ‌تاپ به خوبی کار کرده‌اند.

کد خبر 7775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز