مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چارلز سیمونی، پنجشنبه 25 مارس (5 فروردین) به اولین شخصی بدل شد که که دوبار به عنوان توریست به فضا سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سیمونی، 60 ساله،مبتکر آمریکایی نرم‌افزار، به همراه یک فضانورد آمریکایی و یک فضانورد روسی، در ساعت 11.49 دقیقه به وقت گرینویچ با یک راکت روسی سایوز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

او پس از پرتاب به مرکز کنترل ماموریت در روسیه، که همسرش، دختر میلیونر سوئدی، لیزا پرسداتر نیز در آن  حضور داشت، گفت: "احساسی فوق‌العاده دارم و دارم به کره زمین نگاه می‌کنم."

سیمونی، که یکی از مغزهای شرکت مایکروسافت بیل گیتس است، با وجود اینکه دیگر رتبه‌بندی مجله آمریکایی فوربس، میلیاردر به شمار نیامده است،‌ برای این سفر 35 میلیون دلار پرداخت.

او پیش از این در آوریل 2007 به ایستگاه فضایی سفر کرده بود و به یکی از معدود شهروندان ثروتمند - عمدتا آمریکایی- بدل شد که پیشگام توریسم فضایی شده‌اند.

این سفر فضایی در هنگامی انجام گرفت که مسکو شمار پرتاب‌های فضایی سرنشین‌دار را برای برآوردن نیازهای ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال گسترش دوبرابر کرده است،‌و قرار است در ماه مه یک سایوز دیگر به فضا پرتاب شود.

رئیس سازمان فضایی روسیه، روس‌کاسموس، آناتولی پرمینوف گفت به علت افزایش نیازهای این برنامه فضایی، ممکن است برای مدتی فرستادن توریست‌ به ایستگاه فضایی متوقف شود

کد خبر 77742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز