چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آْنلاین: منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و مورد استقبال وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر؛ منوچهر متکی پس از گفتگو با محمد محمود ولد محمدو وزیر امور خارجه موریتانی با رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران پیش از عزیمت به موریتانی در باماکو با رئیس جمهوری مالی دیدار کرد.

منوچهر متکی در این دیدار گفت:هیچ گونه محدودیتی برای توسعه و تحکیم روابط دو کشور وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت در طرح توسعه کشور مالی در زمینه‌های انرژی، بهداشت و کشاورزی است.

وی افزود: دور جدیدی از روابط اقتصادی را در سایه روابط خوب سیاسی آغاز کرده‌ایم که مشارکت در ساخت سد کنیه با عنوان نماد دوستی دو کشور مصداق این رویکرد است.

وزیر امور خارجه ایران با ارائه گزارشی از نشست مشترک خود با وزرای امور خارجه، کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، اقتصاد و سرمایه گذاری و دارایی مالی گفت: کارگروه‌های مربوط اسناد را آماده کرده‌اند که در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالی به امضا خواهد رسید.

امادوتومانی توره رئیس جمهور مالی نیز در این دیدار روابط دو کشور را باارزش توصیف کرد و گفت: اراده سیاسی جدی رؤسای دو کشور بر گسترش روابط اقتصادی با تأکید بر همکاری مشترک در حوزه‌هایی است که به توافق رسیده ایم.

وی سد کنیه را نماد این همکاری‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد این طرح هر چه زودتر عملیاتی شود.

منوچهر متکی در پایان دیدار رسمی از مالی در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای مالیایی خود نتایج این سفر را تشریح کرد.

رئیس جمهور مالی گفت: در این سفر دو توافقنامه شامل بیانیه مشترک وزیران امور خارجه دو کشور و تسهیلات در زمینه تردد فعالان اقتصادی و گردشگران میان ایران و مالی امضا شد

کد خبر 77675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز