از خودروی برقی «افیلا» (Afeela) که با همکاری هوندا و سونی و با ویژگی‌های پیشرفته ساخته شده، رونمایی شده است.

هوندا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزمو چاینا، در نمایشگاه لوازم برقی مصرفی امسال در لاس وگاس، علاقه مندان به فناوری با رونمایی از «آفیلا»ی برقی، یک خودروی الکتریکی پیشگامانه با همکاری سونی و هوندا، نگاهی اجمالی به آینده داشتند. برخلاف هر خودروی دیگری در بازار، هدف «افیلا» این است که یک وسیله نقلیه چند منظوره باشد که دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها و فناوری‌های پیشرفته باشد. برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه،  کمپانی‌های سونی و هوندا از تخصص یک بازیگر کلیدی در صنعت فناوری به نام «کوالکوم» استفاده کرده‌اند.

تصاویر | همکاری هوندا و سونی در ساخت «افیلا»ی شگفت انگیز | زیبایی، قدرت و اوج فناوری در یک خودرو

تجهیز نمایشگرهای داخل «افیلا» به گرافیک Unreal Engine

نیروی محرکه فناوری«افیلا»، پلتفرم شاسی دیجیتال «کوالکام» است. کوالکام که عمدتا به خاطر تراشه‌های پردازنده‌اش در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، با تلاش بسیار روی یک راه‌حل پیشرفته خودرو کار کرده که داده‌ها را از تمام سنسورها جمع‌آوری می‌کند، صفحه‌های داخلی را تقویت کرده و به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای سریع را از طریق اتصال 5G و Wi-Fi خود تسهیل می‌کند. علاوه بر این، قابلیت‌های هوش مصنوعی به سیستم اجازه می‌دهد با تجزیه و تحلیل داده‌ه‌ها، یاد بگیرد و با خواسته‌های راننده سازگار شود.

اد کیم، تحلیلگر ارشد  اتو پاسیفیک، نقش حیاتی «کوالکام» در پروژه «افیلا» را برجسته کرد و گفت: «هوندا پلتفرم را ارائه می‌کند و سونی ایده‌هایی را دارد، اما واقعا این کوالکام است که همه این موارد را تقویت می‌کند.» خودروی برقی «افیلا» نه تنها مظهر پیشرفت تکنولوژی، بلکه یک شگفتی زیبایی شناسی نیز خواهد بود. صفحه نمایش‌های داخلی دارای گرافیک‌های توسعه یافته روی Unreal Engine، همان موتوری که نیروی نمایشگرهای GMC Hummer EV را تامین می‌کند، هستند،

تصاویر | همکاری هوندا و سونی در ساخت «افیلا»ی شگفت انگیز | زیبایی، قدرت و اوج فناوری در یک خودرو

خودروی برقی «افیلا» که قرار است در سال ۲۰۲۵ در یکی از کارخانه‌های هوندا در اوهایو وارد تولید شود، روی پلتفرم  آینده «معماری برقی» (e:Architecture) هوندا ساخته خواهد شد. سونی نیز فن‌آوری‌های دیجیتال و محتوای رسانه‌ای خود را از واحدهای فیلم، موسیقی و بازی‌های ویدیویی خود برای بهبود تجربه رانندگی به میدان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

انتظار می‌رود «افیلا» محصولی  کم تیراژ  باشد که با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که در آن قرار دارد، به احتمال زیاد با قیمتی بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار (حدود ۵ میلیارد تومان) عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که تحویل  این حودرو در سال ۲۰۲۶ آغاز شود و تجربه رانندگی آینده ‌نگرانه‌ای را به مصرف‌کنندگان ارائه ‌دهد که قبلاً هرگز سابقه نداشته است.

کد خبر 775940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha