همشهری آنلاین: مهندس میرحسین موسوی با صدور پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی درگذشت بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

بیت شریف حضرت امام (ره)، برادر گرامی جناب حجت الاسلام سید حسن خمینی

خبر درگذشت شریک زندگی و آرمان‌های حضرت امام(ره)، سرکار خانم ثقفی موجب تأثر و تألم فراوان شد؛ بانویی که از دامانش مردان بزرگ به معراج رفته‌اند. این مصیبت بر جان شیفتگان آن مقتدای کبیر، داغی دوباره بود که فقدان جانکاه ایشان و فرزندان گرانقدرش را یادآور شد. 

کیست که نداند در ورای موفقیت آن رهبر بزرگ، بانویی صبور، مدبر و نیک ضمیر قرار داشت. او همسری یگانه برای حضرت امام(ره) و مادری شایسته برای بزرگوارانی چون مصطفی و احمد بود. بیان و قلم امام، تأکید خاندان ایشان و اذعان بزرگان انقلاب، سراسر بر این مهم شهادت می‌دهد که دوران تبعید و هجرت، شهادت مصطفی و مصائب طاقت فرسای پیش و پس از پیروزی انقلاب هیچ یک نتوانست حتی ذره‌ای بر همراهی و ایستادگی این همسفر شکیبای امام اثر بگذارد. او حقیقتاً مادر دلسوز اهل بیت انقلاب و الگوی زن مسلمان بود و بی‌تردید نام و یادش در حافظه‌ تاریخی مردم قدرشناس ایران ماندگارخواهد ماند.

اینک همچون امام، روح بلند او از میان ما پر کشیده و در جوار رحمت حق آرام یافته است. این مصیبت جان گداز را به عموم ملت شریف، خاصه خاندان امام عظیم الشأن به ویژه حضرتعالی تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند جل و علا برای ایشان علو درجات مسئلت دارم

کد خبر 77590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز