مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

با آنکه همیشه تعداد زیادی از گردشگرها و مسافران دنبال این هستند که چند روز از زندگی‌شان را در هتل‌های پنج ستاره و مجلل بگذرانند اما ماجراجوهایی هم وجود دارند که دوست دارند برای چند روز هم که شده در هتل‌های عجیب و غریب زندگی کنند.

هتل

به گزارش همشهری آنلاین، زندگی در این هتل‌های عجیب که برای سلیقه‌های خاص طراحی شده‌اند بعضی وقت‌ها می‌تواند سرشار از هیجان باشد و گاهی هم به تجربه‌ای ناخوشایند تبدیل شود. اگر شما هم جزو افراد ماجراجویی هستید که از خوابیدن زیر آب، روی تکه‌های یخ و حتی داخل تابوت هراسی ندارید بهتر است که از این هتل‌های عجیب بازدید کنید؛ هتل‌هایی که به خاطر همین خصوصیات عجیبشان در دنیا معروف شده‌اند: 

هتل یخی

هتل‌های یخی، هتل‌های موقتی هستند که برای ماندگاری بیشتر احتیاج به رسیدگی زیادی دارند. در ساخت این هتل‌ها از بلوک‌های بزرگ یخی استفاده شده و معمولا لابی آنها انباشته از یخ و برف است. یکی از معروف‌ترین هتل‌های یخی دنیا در دهکده جاکاسجاروی در ۱۷کیلومتری سوئد و در کنار رودخانه تورن ساخته شده که به عنوان اولین هتل یخی دنیا هم شناخته می‌شود.

 در بهار سال ۱۹۹۰ نمایشگاهی از تندیس‌های یخی در این دهکده بر پا شده بود که هنرمندی فرانسوی به نام جانات درید برای بازدید از این نمایشگاه به جاکاسجاروی آمد. از آنجا که او به خاطر تکمیل بودن ظرفیت هتل‌ها و مسافرخانه‌های دهکده جایی برای استراحت نداشت تصمیم گرفت شب را در یکی از تندیس‌ها که به شکل خانه اسکیموها بود به صبح برساند. اهالی دهکده که از این کار او شگفت‌زده شده بودند به او کیسه خواب دادند تا از سرما در امان باشد و به این ترتیب او اولین مهمان هتل یخی شد.  

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

اعضای کمپانی آی کی ای هم بعد از اینکه دیدند جانات درید شب را در خانه اسکیمو گذرانده، به فکر ساخت هتل یخی افتادند. بهترین زمان برای رفتن به هتل یخی سوئد بین ماه‌های دسامبر تا آوریل است. برای ساخت این هتل از بلورهای بسیار تمیز و درخشان یخ و تکه‌های فشرده برف که از رودخانه برفی تورن تهیه شده استفاده شده است. حتی پنجره‌ها و شیشه‌های این هتل هم از یخ ساخته شده؛ برای کنده‌کاری نقوش و ساخت مبلمان از یخ نیز هنرمندان مختلفی از سراسر دنیا گرد هم جمع شده‌اند تا بتوانند این هتل زیبا و منحصر به فرد را طراحی کنند.

هر سال در ابتدای ماه مارس تکه‌های یخ و برف‌های بزرگ از رودخانه به اینجا آورده می‌شود و قسمت‌هایی از هتل که به مرور تخریب شده بازسازی می‌شوند.  برای ساخت هر اتاق این هتل از ۱۰ هزار تن یخ و ۳۰ هزار تن برف استفاده شده است. تمام تجهیزات، لوازم و مبلمان و حتی تختخواب‌های این هتل هم از یخ و برف ساخته شده. این هتل که امروزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند در واقع یک نمایشگاه است و گردشگران در دمای زیر صفر درجه، در کیسه خواب‌های خود شب را در این محل سپری می‌کنند.

لیوان‌ها و بشقاب‌های این هتل هم همگی از یخ ساخته شده‌اند و مهمان‌ها اگر دوست داشتند می‌توانند وسایل خود را به قسمت پذیرش بسپارند تا آنها را به محل‌های گرم‌تر منتقل کنند.   دمای این هتل در بالاترین میزان خود ۱۷ درجه زیر صفر است، به همین خاطر مسوولان هتل به فکر کسانی هم که نمی‌توانند سرما را تحمل کنند بوده‌اند و در صورتی که دیدند قادر به تحمل سرما نیستند، آنها را به هتلی که نزدیکی آنجا ساخته شده و دمای عادی دارد منتقل می‌کنند.

 قیمت اتاق‌ها در هتل یخی سوئد از ۱۶۹ دلار شروع شده و حتی به شبی ۸۰۰ دلار هم می‌رسد. مسوولان این هتل هر چند وقت یک بار از هنرمندان بزرگ دعوت می‌کنند تا ورودی هتل را به اشکال مختلف طراحی کنند. نمونه‌های دیگری از این هتل در کانادا، نروژ، رومانی و فنلاند هم ساخته شده که البته به بزرگی و زیبایی این هتل نیستند.  

‌هتل جزیره‌ای برلین

برلین یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود که دارای هتل‌های معروف زیادی است. یکی از این آنها، هتل جزیره‌ای است که دارای ۳۰ اتاق منحصر به فرد با معماری و طراحی خاص خودش است؛ نکته جالب درباره این هتل اینجاست که هیچ کدام از این ۳۰ اتاق شبیه هم نیستند و توسط هنرمند مشهور آلمانی به نام لارس طراحی شده‌اند.

هتل جزیره‌ای برلین در آگوست سال ۲۰۰۲ افتتاح شد و مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفت. یکی از اتاق‌های این هتل چیدمان واژگون دارد و تمام لوازم و اثاثیه آن به جای قرار گرفتن روی زمین از سقف آویزان شده‌اند. تختخواب هم پایین‌تر از سطح زمین در یک فرو رفتگی قرار دارد.

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

در اتاق دیگر که شبیه یک الماس است تمام دیوارها آینه‌کاری شده‌اند و به آدم این حس را می‌دهند که داخل یک زیبابین قرار گرفته است. اتاق دیگر که سه تخته است شبیه یک معدن ساخته شده و برای تزئین آن از وسائل مورد استفاده در معدن استفاده شده.

اتاق بعدی که به رنگ کاملا سفید است طوری طراحی شده که با استفاده از لامپ‌هایی که در دیوارهای اتاق به کار رفته می‌توان آن را به رنگ دلخواه درآورد. در این هتل اتاقی شبیه سلول یک زندان هم وجود دارد و حتی روی دیوار آن سوراخی برای فرار درست شده که البته به بالکن منتهی می‌شود!

در یکی از اتاق‌های دیگر این هتل که شبیه اتاق زیر شیروانی است، تختخواب‌ها شبیه تابوت هستند و فضای اتاق هم شبیه یک گورستان است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که فقط خون‌آشام‌ها علاقه دارند در تابوت بخوابند اما گردشگرهای زیادی برای یک شب ماندن در این اتاق هزینه زیادی می‌پردازند. باقی اتاق‌ها هم به شکل‌های مختلف و رنگ‌های خاص طراحی شده‌اند؛ مثلا شبیه صفحه بازی دوز یا به رنگ‌های سبز، صورتی و... 

هتل شناور

هتل اتر توسط هنرمند سوئدی مایکل گنبرگ و خواهرش طراحی شد؛ طوری که از دو قسمت تشکیل شده؛ قسمتی از آن روی آب‌های دریاچه مالارن در سوئد شناور است و قسمت دیگر آن سه متر زیر آب قرار می‌گیرد. این هتل فقط یک اتاق با دو تخت دارد و به صورت کامل اجاره داده می‌شود.

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

روز افتتاح این هتل روزی سرد و بارانی در ماه ژوئن ۲۰۰۰ بود اما همه چیز به خوبی پیش رفت و هتل اتر از این امتحان سربلند بیرون آمد و این دلیلی شد تا مسافران با اطمینان بیشتری آنجا را اجاره کنند. اتاق خواب هتل اتر در قسمت پایینی، یعنی بخش زیر آب قرار دارد و پنجره‌های بزرگ ساخته شده در این اتاق دید نمای زیر آب و ماهی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند؛ جایی که مسافران می‌توانند در آن خوابی شیرین داشته باشند.  

هتل‌های پارک وودلین

در پارک وودلین در شمال نیوزلند چندین هتل زیبا ولی کوچک ساخته شده که به خاطر نحوه ساخت و طراحی متفاوت آنها مسافران زیادی از سراسر دنیا ترجیح می‌دهند به جای اقامت در هتل‌های لوکس، اوقات خود را در این هتل‌ها بگذرانند.  یکی از این هتل‌ها به صورت یک هواپیما ساخته شده و طوری روی یکی از تپه‌های پارک قرار دارد که انگار هواپیما در حال پرواز است.

 این هتل که از یک هواپیمای مدل ۱۹۵۰ ساخت ویتنام توسط بریستول فریتر ساخته شده در ابتدا فقط دو اتاق داشت و یکی از اتاق‌ها کابین خلبان بود اما بعد از گذشت چند سال و استقبال مسافران،  هتل بزرگ‌تر شده و به تعداد اتاق‌ها افزوده شد.  

 هتل بعدی هم از واگن یک ترن مدل ۱۹۵۰ ساخته شده و دارای یک سوئیت بزرگ و آشپزخانه است. این هتل که در میانه پارک قرار گرفته طوری ساخته شده که احساس می‌کنید میان جنگل و حیات وحش قرار دارید.  
یکی دیگر از هتل‌های ساخته شده در پارک، شبیه خانه‌هایی است که در فیلم «ارباب حلقه‌ها» وجود داشت و طوری به نظر می‌رسد که انگار آدم کوتوله‌ها در آن زندگی می‌کنند.

 این هتل که به هتل کوتوله‌ها معروف است روی یکی دیگر از تپه‌های پارک ساخته شده و دورتا دور آن پنجره‌های گرد قرار دارد.  دیوارهای این هتل از پلی استر ساخته شده به همین خاطر در تابستان خنک و در زمستان گرم است.  

هتل آخر یک کشتی تفریحی کوچک مربوط به سال ۱۹۴۲ است. این قایق پیشینه تاریخی هم دارد چون در جنگ جهانی دوم از آن استفاده می‌شده و جان بسیاری از سربازهای نیوزلندی را نجات داده است.  نام این قایق وایتانیک بوده و به همین دلیل هتل هم به همین نام شناخته می‌شود و شامل سه اتاق دو، چهار و شش نفره است. قیمت اقامت در این هتل‌ها برای هر زوج در هتل ترن شبی ۱۳۰ دلار، در هتل کوتوله‌ها شبی ۱۸۵ دلار، در هتل وایتانیک از شبی ۱۹۰ دلار تا ۲۲۵ دلار و در هتل هواپیما شبی ۱۵۰ دلار اتاق معمولی و شبی ۱۶۰ دلار برای کابین خلبان است.  

هتل بدون ستاره

هتل نال استرن سوئیس نمونه بارز هتلی صفر ستاره است. این هتل در اصل پناهگاهی زیرزمینی بوده که در زمان جنگ برای محافظت مردم از حملات هوایی ساخته شده است. اتاق‌های این هتل چند تختی فاقد دیوار یا پارتیشنی بین تختخواب‌ها و دارای حمامی مشترک و آب داغ محدود است. در این اتاق‌ها به‌جای بخاری از کیسه‌های آب داغ لاستیکی آویزان بر طناب‌هایی استفاده می‌شود که در امتداد دیوارها کشیده شده است. نکته آزاردهنده هتل صفر ستاره این است که اتاق‌های آن فاقد هرگونه پنجره هستند.

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا
     با اینکه هتل صفرستاره فاقد هرگونه امکانات رفاهی‌است،  هرساله هزاران نفر تعطیلات خود را در آنجا می گذرانند

با این حال نکته قابل توجه و تعجب‌آور این است تاکنون هزاران نفر از مردم برای گذراندن تعطیلات خود در این اتاق‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. این هتل تا چهارم ژوئن ۲۰۱۰ بسته بود اما پس از بازسازی و تعمیرات دوباره باز شد. طبق آمار به دست آمده این هتل به طور میانگین از ۲۹ کشور جهان مسافر دارد. قیمت تختخواب‌های این هتل از شبی ۹ تا ۱۳ دلار است.  

هتل درختی

این هتل در هند و بالای یکی از درختان تنومند ۲۰۰ ساله پارک جنگلی و در ارتفاع ۲۷ متری از سطح زمین قرار دارد و با مواد طبیعی‌ای مانند چوب که به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند ساخته شده است. با وجود اینکه هتل بالای درخت قرار دارد دارای تلفن و حمام هم هست. هتل درختی به وسیله پل‌های طنابی به دیگر نقاط متصل است و برای رفتن از قسمتی به قسمت دیگر باید از روی این پل‌ها عبور کرد. چشم‌انداز زیبای جنگل از بالکن‌های این هتل واقعا تماشایی است. قیمت هر اتاق برای یک زوج شبی ۸۵۰۰ روپیه است.  

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

نمونه‌ای دیگر از این هتل‌های درختی، هتل وود پکر است که در پارک عمومی در نزدیکی استکهلم سوئد و در ارتفاع ۱۳متری یک درخت بلوط لاغر۱۳۰ ساله ساخته شده و تنها راه رسیدن به آن، یک نردبام طنابی است. بنابراین این هتل برای کسانی مناسب است که از ارتفاع هراسی ندارند. حتی چند سرویس بهداشتی هم بالای درخت ساخته شده تا نیازی به پایین آمدن از درخت نباشد.

در این هتل درختی حتی کتابخانه هم وجود دارد تا اوقات فراغت مسافران با مطالعه پر شود. این هتل توسط مایکل گنبرگ و خواهرش طراحی و ساخته شده؛ همان طراحانی که هتل زیر آب و شناور اتر را هم طراحی کرده‌اند. قیمت این هتل هم از شبی ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار است.  

هتل  نمکی

این هتل عجیب در ۲۲۰ کیلومتری جنوب لاپاز ـ‌ میان بیابان‌های پوشیده از نمک ـ‌ بولیوی قرار دارد و از مصالح متفاوت و منحصربه‌فردی مثل نمک ساخته شده؛ به همین دلیل هم در فهرست عجیب‌ترین هتل‌های دنیا قرار گرفته؛ یعنی دیوارها، پشت بام و حتی کف هتل هم از سنگ نمک ساخته شده است.  

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

هتل نمکی بولیوی در سال ۱۹۹۵ و با بلوک‌های نمکی‌ای به ابعادی ۳۵ در ۳۵ سانتی متر احداث شد. این بلوک‌ها با استفاده از نمک و آب که به صورت سیمان درآورده شده بودند به هم چسبانده شدند. در فصل‌های بارندگی این دیوارها با استفاده از بلوک‌های از پیش ساخته تقویت می‌شوند تا باران، نمک‌ها را در خود حل نکند و دیوار فرو نریزد.  

هتل نمکی شامل ۲۴ اتاق، یک میز بیلیارد، یک اتاق ناهارخوری، حیاط مرکزی و سرویس‌های بهداشتی است که در اختیار مسافران مشکل‌پسند قرار می‌گیرد. به خاطر اینکه مقاومت این هتل زیاد نیست و هنگام ورود از مسافران درخواست می‌شود به دیوارها آسیب نرسانند.  

هتل وی ۸ 

هتل وی ۸ که توسط هیک پتزولد ساخته و در سپتامبر ۲۰۰۹ افتتاح شد، مکانی مناسب برای دوستداران ماشین است. تختخواب‌های این هتل از مدل‌های مختلف ماشین و وسایل آن از قبیل میز و صندلی و ... از قطعات ماشین ساخته شده است. مسافران این هتل که در اشتوتگارد آلمان قرار دارد می‌توانند در هر ماشینی که دوست دارند از مینی ماینر تا مرسدس شب را به صبح برسانند. برخی از اتاق‌های هتل وی ۸ شبیه کارواش و بعضی شبیه تعمیرگاه و گاراژ است.

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

قیمت گذراندن یک شب در این هتل و خوابیدن در ماشین دلخواه از شبی ۳۲۱ یوروست. نکته جالب توجه این است که حتی افرادی که در همان شهر یا در نزدیکی آنجا نیز زندگی می‌کنند حداقل سالی چهار یا پنج بار به این هتل رفته و در ماشین مورد علاقه خود استراحت می‌کنند.

هتل چهارستاره وی ۸ دارای ۳۴ اتاق و یک رستوران است که البته تمامی اتاق‌ها دارای امکانات کامل هستند. همچنین هتل وی ۸ مجهز به یک درایو این سینما – سینمایی که صندلی ندارد و فیلم را از داخل ماشین تماشا می‌کنند – نیز هست. برای ساخت این هتل از ۷۰ کادیلاک استفاده شده است؛ از بعضی به عنوان تختخواب و از بعضی قطعات برای ساخت دکوراسیون هتل که البته بسیاری از این قطعات طبیعی نیستند و فقط نمونه‌ای از مدل واقعی هستند.  

هتل غاری گامیراسو

این هتل که در یکی از غارهای دهکده‌ای در ترکیه ساخته شده، از ۱۸ اتاق تشکیل شده است. قدمت این غار به ۵هزارسال می‌رسد. سابقا از اتاق‌های آن به عنوان زندان استفاده می‌شد. در قرن دوازدهم میلادی راهبان مسیحی این زندان را به کلیسا تبدیل کردند ولی بعدها اتاق‌های آن مجهز به حمام و امکانات رفاهی شد و کلیسا نیز به هتلی زیبا تبدیل و در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد. ولی همچنان یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های هتل به راهبان مسیحی تعلق دارد. دمای داخلی این غار در اکثر اوقات سال ۶۳ تا ۶۸ درجه فارنهایت است.  

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

هتل زیردریایی پوزیدون

این هتل پنج ستاره در جزایر فیجی در اقیانوس آرام جنوبی ساخته و در سپتامبر سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. هتل پوزیدون که به معنی خدای دریاهاست، توسط ال بروس جونز، مدیر سازمان دریایی آمریکا طراحی و به دست جان ادوارد اندرسون یکی از معروف‌ترین مهندسان این کشور ساخته شد.  

ایده اصلی این هتل از سوی همسر اندرسون مطرح شد، چون دختر ۱۶ساله آنها همیشه آرزو داشت که یک پری دریایی باشد و بتواند زیر آب هم زندگی کند. این هتل ۱۲ متر زیر آب قرار گرفته و به وسیله دو تونل به روی زمین وصل می‌شود.  

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

یکی از این تونل‌ها برای استفاده مسافران و دیگری برای استفاده و رفت و آمد خدمه است. بخش‌های مختلف هتل شامل رستوران با نمای زیر دریا، ۲۰ سوئیت کاملا مجهز، کتابخانه، کلیسای کوچک ازدواج، سونا و جایگاهی برای پیاده شدن غواصانی است که با زیردریایی به این هتل می‌آیند. تمامی اتاق‌ها نمایی ۲۷۰ درجه از زیر اقیانوس دارند؛ یعنی دیوارهای اتاق به شکل گنبدی و از یک شیشه ۱۰۰ میلی متری ساخته شده است.  

همچنین مکانی در این هتل ساخته شده که مسافران می‌توانند با دست خود به ماهی‌ها غذا بدهند. قیمت یک هفته اقامت در این هتل زیر دریا برای هر زوج ۳۰هزار دلار است که شامل چهار شب اقامت در هتل ساحلی و دو شب اقامت در هتل زیر آب می‌شود. همچنین به علاقه‌مندان به ملوانی یا غواصی هم در این هتل آموزش‌های لازم داده می‌شود.  نمونه‌ای دیگر از این هتل زیر آبی به نام جولز در فلوریدای آمریکا قرار گرفته که در سال ۱۹۸۶ و در عمق شش متری ساخته شده. اما این هتل صرفا مورد استفاده غواصان قرار می‌گیرد.  

هتل پارک لوله‌ای

این هتل که در یکی از پارک‌های بزرگ و ملی اتریش قرار دارد، در واقع از لوله‌های بزرگ و سیمانی فاضلاب ساخته شده و به همین خاطر به آن خانه‌های لوله‌ای سیمانی هم گفته می‌شود که برای افرادی که علاقه دارند دائم در زندگی خود تنوع ایجاد کنند، جایی مناسب است. اتاق‌های این هتل با اینکه فضای کوچکی دارند اما دارای تمامی وسایل مورد نیاز در یک خانه هستند که شامل‌تختخواب‌های دو نفره، چراغ، رختخواب کامل، سرویس بهداشتی و یک کافی شاپ کوچک است. برخی از اتاق‌های این هتل حتی سه تخته هستند.

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

همچنین بعضی از آنها مجهز به قفل با کد امنیتی‌اند تا مسافران بتوانند با خیالی آسوده از شهر دیدن کنند و نگران چمدان‌ها و وسایل خود نباشند.در ابتدا مسافران اتاق خود را رزرو می‌کنند و مبلغ دلخواه را به عنوان پیش پرداخت می‌پردازند. برای استفاده از برق و حمام هم که شامل سرویس‌های ویژه است باید مبلغی اضافه بپردازند. این هتل چون در فضای باز پارک ساخته شده، بین ماه‌های می‌ تا اکتبر باز است.  

هتل کپسولی

این هتل که در ژاپن قرار دارد، شامل تعداد بسیار زیادی اتاق کوچک است. سایز این اتاق‌ها ۲ متر در ۲ متر در ۲۵/۱ متر و جنس آنها از فایبرگلاس است و به طور فشرده کنار هم قرار دارند و تعداد آنها در هر ستون به چهار الی پنج تا می‌رسد. سرویس بهداشتی این هتل همگانی و مانند دیگر هتل‌ها دارای رستوران است. در هر قسمت ۵۰ اتاق و در مجموع ۷۰۰ اتاق کپسولی در این هتل وجود دارد.

عجیب‌ ترین‌ هتل‌ های‌ دنیا

در این هتل محل خواب خانم‌ها از آقایان جدا شده و ورود آقایان به خوابگاه خانم‌ها ممنوع است. در این کپسول‌ها جایی برای گذاشتن لباس، کفش و لوازم شخصی ساخته شده و قیمت هر کدام از این اتاقک‌ها از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ین برای هر شب است. طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۰ بیشتر مسافران این هتل را مردم بیکار و بی‌خانمان تشکیل می‌دهند که ۸۰ درصدشان آقایان هستند. ساخت اتاقک‌های کوچک که فقط جا برای خواب داشت، ابتدا در اوزاکا و توسط کیشو کروکاوا طراحی شد و در اول فوریه سال ۱۹۷۹ بازگشایی شد. قیمت این اتاق‌ها در ابتدای ساخت شبی ۱۶۰۰ ین بود.  

کد خبر 775589
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha