یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

مکرون که تمایل داشت در نشست آینده بریکس در آفریقا شرکت کند، به این نشست دعوت نشد.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین، یک خبرگزاری آفریقای جنوبی گزارش داد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که تمایل داشت در نشست اجلاس گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) شرکت کند، دعوت‌نامه‌ای دریافت نکرد.

 براساس گزارش اسپوتنیک، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، به عنوان رئیس بریکس، برای سران ۷۰ کشور دعوت‌نامه‌هایی برای شرکت در اجلاس سران بریکس ارسال کرده است، اما نه مکرون، رئیس جمهور فرانسه و نه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در میان دعوت شدگان نیستند.

۲۴ آگوست، رهبران کشورهای بریکس با سران کشورها و دولت‌های دعوت شده از طریق همکاری با بریکس دیدارهایی خواهند داشت و نشست عمومی نیز برگزار خواهد شد.

 به همراه سران کشورها و دولت‌های آفریقا، ۱۱ تن از سران کشورهای درحال توسعه به نمایندگی از سازمان‌های منطقه‌ای مانند انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن)، جامعه کارائیب (CARICOM)، گروه ۷۷ (G۷۷)، شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس (GCC) به این رویدادها دعوت شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صورت آنلاین در تمام جلسات رهبران کشورهای عضو بریکس شرکت خواهد کرد.

 ریاست فعلی بریکس برای سومین دوره متوالی آفریقای جنوبی است اما با آغاز سال ۲۰۲۴، ریاست بریکس به روسیه می‌رسد.

 یک روزنامه فرانسوی در ماه ژوئن به نقل از منابعی در کاخ الیزه گزارش داد که مکرون از سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواسته است برای نشست آتی بریکس او را دعوت کند. بعدا، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، تأیید کرد که مکرون مایل است به عنوان ناظر طی ماه آگوست برای شرکت در نشست بریکس که شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می‌شود به ژوهانسبورگ برود.

کد خبر 775479
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha