رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محله سنگلج دیگر جذابیتی برای حوزه گردشگری ندارد، گفت:خانه مستوفی الممالک که در اختیار وزارت ارتباطات است و به انباری پست تبدیل شده، اجازه بازدید به شهروندان را نمی دهد.

مستوفي الممالك

 به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل محله سنگلج که ۷۵۰ پلاک دارد، گفت: این محله عملاً از حالت مسکونی و جمعیتی خارج شده و وضعیت رفت و آمد این محله کارگاهی و انباری شده است. وضعیت نابهنجاری در این محله که بافت فرهنگی اصیلی دارد، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خانه‌های محله، تبدیل به خانه‌های اتباع به تعداد پنج تا ۱۵ نفر تبدیل شده است، گفت: میراث فرهنگی باید تبعات تصمیم گیری‌های خود را در جامعه ببیند؛ چند اثر در این محله واقع شده و برای مثال خانه مستوفی الممالک که در اختیار وزارت ارتباطات است و به انباری پست تبدیل شده، اجازه بازدید به شهروندان را نمی دهد.

آقامیری با بیان اینکه محله دیگر جذابیتی برای حوزه گردشگری ندارد، یادآور شد: بار زحمات و تهمت‌ها روی دوش شهرداری است و می‌گویند شهرداری مجوز نمی‌دهد و باعث نابودی منطقه شده است. وقتی نگاه می‌کنیم تعداد کارگران به ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر می‌رسد و امنیت آن تأمین نشده است.

وی افزود: هرجا که بافت فرسوده قابلیت احیا ندارد در حریم میراث فرهنگی قرار گرفته و میراث فرهنگی گویا به خشت و گل به جای مانده بیشتر از جان مردم اهمیت می ‌دهد؛ هرچند معتقدیم باید میراث تاریخی حفظ شود اما مردم اهمیت بیشتری دارند.

آقامیری با بیان اینکه ما موضوع را به آقای ضرغامی نیز گفتیم، یادآور شد: متأسفانه آنقدر که حواس وزیر میراث فرهنگی به گردشگران خارجی است، به مردم شهر و کشور خودش نیست.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: با دعوت از معاون مربوطه میراث فرهنگی باید جلسه ای مشترک بین کمیسیون عمران و کمیسیون شهرسازی شورا برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در کنار ساختمان پلاسکو زمینی وجود دارد که نمی‌توانند با آن کاری کنند، اظهار کرد: بخشی از این زمین به میراث فرهنگی تعلق دارد و ما به معاون مربوطه گفتیم که حاضریم طرحی تهیه کنیم تا مشکل رفع شود؛ گفتند مشکل حریم است در صورتی که به حریم نیاز ندارد.

کد خبر 774412
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha