خودروی برقی و هوشمند «نیو» با قابلیت هدایت خودکار اکنون در شهر پکن در دسترس است.

نیو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنائو، هفته گذشته «نیو» (Nio) تصمیم گرفت سیستم مستقل«ان او پی +» (+NOP، نرم افزار خودران) خود را از برنامه گسترده «بتا» خارج کند و شروع به دریافت اشتراک از مشتریان کند. در پکن، این سیستم در ابتدا به جاده‌های خاصی محدود بود، اما به عنوان نشانه‌ای از اعتماد به نرم‌افزار خود، «نیو» در حال گسترش منطقه‌ای پوشش شبکه جاده‌ای خود  به بزرگراه‌ها و جاده‌های اطراف شهر است.

ورود چینی‌ها به دنیای شگفت انگیز  خودران‌های برقی | «نیو» با قابلیت هدایت خودکار در دسترس است

«ان او پی +»  نمونه بارز تلاش‌های مداوم سازندگان وسایل نقلیه برقی (EV) برای نزدیک شدن به رانندگی خودران است. جالب است بدانید که این اولین تلاش در نوع خود نیست. «ایکس پنگ سیتی ان جی پی» (XPeng’s City NGP) قبلا حضور خود را در پکن اعلام کرده است. تکامل همزمان این فناوری‌های رقیب، تاکیدی است بر مسیر تحولی که صنعت خودرو در آن در حال حرکت است.

«نیو» تأیید کرده است که +NOP در تمام جاده‌های کمربندی شهری پکن، از حلقه‌های دوم تا پنجم و همچنین جاده‌ها و بزرگراه‌های شهر، در دسترس خواهد بود. این شرکت نوید یک «تجربه سفر منسجم تر و راحت تر» را می‌دهد. اما NOP+  دقیقا چه چیزی را شامل می‌شود و چگونه در موقعیت‌های رانندگی در دنیای واقعی اجرا می‌شود

نرم‌افزار NOP+ قبلا یک دوره آزمایشی رایگان «بتا» به مدت ۱۸۵ روز را با بیش از ۵۲.۰۰۰ کاربر که احساس دست اول از سیستم دریافت کرده‌اند، تجربه کرده است،. پوشش انباشته شده در طول این آزمایش به ۴۲.۸۶۰.۰۰۰ کیلومتر رسید. این آزمایش گسترده همراه با «تعامل کاربران» نشان دهنده سطح قابل توجهی از آمادگی و بلوغ سیستم در مرحله استقرار رسمی آن را نشان می‌دهد.

ورود چینی‌ها به دنیای شگفت انگیز  خودران‌های برقی | «نیو» با قابلیت هدایت خودکار در دسترس است


یکی از ویژگی‌های کلیدی نسخه ارتقا یافته +NOP ادغام نمای چشم پرنده (BEV) با یک مدل ادراک شبکه است. این معماری ادراک پیشرفته برای نمایش مجموعه وسیع‌تری از اطلاعات، از جمله مدل‌های پویا، عناصر جاده، چراغ‌های عقب خودرو و چراغ‌های راهنما طراحی شده است.

برنامه‌های آینده «نیو» برای +NOP شامل گسترش عملکرد آن برای پوشش سناریوهای تعویض باتری در مناطق خدمات بزرگراه است. این اقدام بلندپروازانه می‌تواند پیشرفت قابل توجهی در راحتی استفاده از خودروهای برقی به ویژه برای سفرهای طولانی مدت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

«نیو ان او پی +» چشم انداز یک تجربه رانندگی راحت تر و پیشرفته‌تر را ارائه می‌دهد. با این حال، تنها زمان و تجربه گسترده کاربر واقعا تأیید می‌کند که آیا می‌تواند به وعده های خود عمل کند یا خیر. «ان او پی +» چشم‌انداز یک فناوری رانندگی خودمختار را ارائه می‌دهد که در واقع کار می‌کند و ایمن و به اندازه‌ای وسوسه‌انگیز است که به‌نظر می‌رسد، هنوز دست نیافتنی باشد.

کد خبر 773232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha