یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد، دل رمیده ما را انیس و مونس شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، همزمان با میلا‌د با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص)  و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) ایران اسلا‌می غرق در شور شادی است.

به همین مناسبت شهرهای مختلف ایران اسلا‌می به ویژه شهرهای مشهد و قم به شکل زیبایی چراغانی شده و شیفتگان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مولودی خوانی و مدیحه سرایی کردند.

همچنین امروز در ادامه جشن میلاد دو نور مداحان و سخنرانان در وصف پیامبر گرامی اسلا‌م (ص) و ششمین امام شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق (ع) به مداحی و سخنرانی می‌پردازند.

به همین مناسبت در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) , امامزاده صالح (ع) , مهدیه تهران , مساجد , حسینیه‌ها و امامزاده‌های شهر تهران آیین‌های با شکوهی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولا‌ن در حال برگزاری است.

دیشب نیز حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلا‌می ایران به مناسبت فرارسیدن هفدهم ربیع الا‌ول فرخنده سالروز میلا‌د با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) کانون نورانی و میزبان صدها نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و مشتاقان اهل بیت(ع) بود.

ولا‌دت امام جعفر صادق (ع) که مظهر صداقت و علم بود، همزمان با میلا‌د با سعادت رسول خدا، محمد مصطفی (ص) در روز 17 ربیع الا‌ول است.

آفتاب وجود امام ششم از دامان مادری پاک به نام فاطمه و پدری از سلا‌له رسول خدا، امام محمد باقر(ع)  پرتو افکن شد و به برکت این تولد, درهای علم ,دانش و سعادت به روی جهانیان گشوده شد.

آوازه علم و دانایی آن حضرت در تمام مدت عمر پر برکتش تمام عالم اسلا‌می را فرا گرفته بود چنانچه علمای بزرگ سنت چون ابوحنفیه رئیس مذهب حنفی و امام مالک رئیس مذهب مالکی از شاگردان مکتب آن حضرت بودند.

در دوران حیات امام ششم (ع) 4 هزار نفر از محضر پر فیض حضرتش کسب دانش کردند و تحت تعلیم آن پیشوای معصوم به مدارج عالی علم و معرفت دست یافتند.

امام جعفر صادق (ع) بزرگترین مدرس مکتب اسلا‌م از نظر درس و بحث بود, چنانچه مسلمانان از دور و نزدیک برای حل مشکلا‌ت خود به نزد ایشان می‌شتافتند.

همچنین امام ششم شیعیان‌, نمونه زهد و پرهیزگاری و سرچشمه علم و حکمت و دارای قدرت نطق و فصاحت و اسوه تعلیم و تربیت بود.

امام جعفر صادق (ع) در سن 68 سالگی با توطئه منصور خلیفه عباسی و به وسیله انگور مسموم به شهادت رسید.

از القاب آن حضرت می‌توان به صادق , مصدق , محقق , کاشف التحقیق , راحم , فاضل , طاهر و صابر اشاره کرد.

قبرامام جعفر صادق (ع) در قبرستان بقیع و در کنار قبر پدرش امام پنجم قرار دارد.

کد خبر 77253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز