دارندگان گوشی‌های سامسونگ به تازگی متوجه شده‌اند که یک دکمه مخفی با طیف وسیعی از قابلیت‌ها در پشت دستگاه آن‌ها وجود دارد.

سامسونگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این دکمه مخفی دارای طیف وسیعی از قابلیت‌ها است، مانند فعال کردن دستیار گوگل یا گرفتن اسکرین شات. بنابراین از دارندگان سامسونگ خواسته می‌شود از آن استفاده کنند.

کاربردهای جالب دکمه رازآلود و پر قابلیت سامسونگ!


در این مطلب به تمام کارهایی که می‌توانید با این دکمه راز آلود انجام دهید اشاره می‌کنیم:

  • اسکرین شات بگیرید و به اشتراک بگذارید
  • دستیار گوگل را فعال کنید
  • پاپ آپ پنجره را فعال کنید
  • یک برنامه را باز کنید
  • نشان دادن اعلانات
  • نمایش برنامه‌هایی  که اخیرا استفاده شده
  • دکمه برگشت

این دکمه که تا پیش از این  کمتر شناخته شده بود و اواخر سال گذشته معرفی شد، می‌تواند از طریق یک برنامه بومی سامسونگ به نام «گود لاک» (Good Lock) روشن شود که برای دسترسی به تنظیمات دقیق‌تر در دستگاه شما استفاده می‌شود. از آنجا می‌توانید برنامه دیگری به نام «رجی‌استار» (RegiStar) را در زیر برگه «لایف آپ» (Life up) در «گود لاک» (Good Lock) دانلود کنید. البته بهتر است بررسی کنید که RegiStar قبلا روی دستگاه شما نصب نشده باشد.

مراحل تنظیم دکمه

هنگامی که وارد RegiStar شدید، به سادگی این مراحل را برای تنظیم دکمه مخفی خود دنبال کنید:

  1. برنامه Good Lock را باز کنید.
  2. روی RegiStar ضربه بزنید تا باز شود.
  3. به بخش تنظیمات بروید و گزینه Back-Tap را انتخاب کنید.
  4. در صفحه بعد، دکمه اکشن Back-Tap را روشن کنید تا فعال شود.
  5. در مرحله بعد، روی Double Tap ضربه بزنید و عملکردی را برای اختصاص دادن به حرکت در صفحه زیر انتخاب کنید.همچنین می توانید انتخاب کنید که یک برنامه را باز کنید یا به هر یک از ویژگی ها یا منوهای آن دسترسی داشته باشید،
  6. در نهایت، Triple Tap را انتخاب کنید و یک عمل متفاوت را نیز برای آن تنظیم کنید.

بنابراین، زمانی که می‌خواهید اقداماتی را که به Back-Tap اختصاص داده‌اید انجام دهید، به سادگی با نوک انگشتان خود روی پشت تلفن خود دو ضربه یا سه ضربه ضربه بزنید تا آنها را فعال کند.

نکات کلیدی درباره دکمه مخفی

با این حال، چند نکته مهم در مورد این دکمه مخفی وجود دارد. این ویژگی تنها در صورتی کار می کند که حداقل ۱۵ درصد عمر باتری داشته باشید. گوشی باید قفل باشد و با ضربه زدن روی آن باز شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اگر تلفن خود را قالب گرفته‌اید، ممکن است مجبور شوید محکم‌تر ضربه بزنید تا دکمه عمل کند. اما می‌توانید حساسیت ضربه خود را مطابق با فشاری که روی دکمه می‌آورید تنظیم کنید. شاید بزرگ‌ترین نکته در مورد ویژگی این دکمه پر رمز و راز این باشد که فقط برای تعدادی از دارندگان سامسونگ در دسترس است.

برای پشتیبانی از این ویژگی، دستگاه‌های سامسونگ باید روی Android ۱۳ – One UI ۵.۰ و بالاتر کار کنند. کاربران همچنین باید از یک تلفن گلکسی مانند سری Galaxy S۲۲ با قابلیت Back Tap استفاده کنند.
 

بیشتر بخوانید:

کد خبر 771224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha