عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اکنون که منافقان مامن خود را در اروپا و به وی‍ژه در کشور آلبانی از دست داده‌اند و اسناد و مدارک تخلفاتشان را ثابت کرده است باید به ایران بازگردانده و دادگاهی شوند. مسئولان ایرانی باید پیگیر این کار باشند. 

منافقين

همشهری آنلاین - فتانه احدی: ۴۲ سال پیش در چنین روزی منافقین در قالب گروه فرقان قصد ترور آیت الله خامنه ای را داشتند که به لطف خدا عملیات آنها نافرجام ماند و ایشان زنده ماندند. حال ۴ دهه بعد این روزها شاهد هستیم که آخرین بازمانده های منافقین در بدترین وضعیت ممکن خود به سر می برند و حتی دشمنان جمهوری اسلامی هم حاضر به پذیرفتن و حتی دادن مکان به آنها نیستند و آخرین مامن و پناهگاه خود را نیز از دست داده اند. 

روایت محافظ اسبق رهبری از سوء‌قصد به ایشان؛ دکترها نبض ایشان را گرفتند و گفتند تمام کرده‌اند 

خود را برای مرگ آماده کرده‌ام و از آن نمی‌ترسم | وقتی که بمب منفجر شد ...

در این وضعیت آیا ایران می‌تواند خواستار استرداد اعضای این گروهک تروریستی شود تا مردم ایران بتوانند شاهد محاکمه آنها بخاطر جنایت بسیارشان در این ۴ دهه باشند؟ 

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این باره به همشهری آنلاین گفت: در ۶ تیرماه سال ۶۰ منافقان کوردل به واسطه بمبی که در ضبط صوتی جاساز شده بود، به جان رهبر انقلاب سوءقصد کردند و باعث شد ایشان به شدت مجروح شوند که به خواست خداوند آنها به خواسته خود نرسید و رهبری از این حادثه جان سالم به دربردند و زنده ماندند و این سال‌ها از نعمت رهبری ایشان برخوردار هستیم.

کوثری افزود: با وجود اینکه ۴۲ سال از آن اتفاق می‌افتد، باید گفت خداوند جای حق نشسته است و این روزها در آلبانی و در کشورهای دیگر مورد غضب خداوند قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: آنچنان بلایی به سرشان آمده است که از کرده خود پشیمان هستند. از چند ماه پیش بین دستگاه‌های امنیتی ایران و کشورهای مانند آلبانی ارتباطاتی برقرار شده و نتیجه بسیارخوبی به همراه داشته است. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما همواره آنها را تروریست می‌خواندیم چرا که ۱۷ هزار نفر مردم ایران، بچه و بزرگ و کوچک و مسئول و رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در سال‌های گذشته به شهادت رساندند، اما کسی به این مسئله خیلی توجه نمی‌کرد. تا اینکه اسناد و مدارک افرادی که از منافقان قطع امید کرده و جدا شده‌‎‌اند، و آن چیزی که ما درباره جنایات آنها جمع‌آوری کرده‌ایم، دادگاه آلبانی نیز علیه‌شان حکم صادر کرد.

کوثری ادامه داد:‌ تخلفاتی که در طول این سال‌ها در عراق و نیز در آلبانی انجام داده‌اند باعث شده است که اکنون به «چه‌کنم، چه کنم» بیفتند. در نهایت ما هم به تبع آن بازداشت آنها و تحویل دادنشان به ایران را قطعا دنبال خواهیم کرد.

او افزود:‌ منافقین هم در عراق، هم در آلبانی علیه ایران جنایاتی انجام داده‌اند که باید محاکمه شوند و در نهایت به سزای اعمال خود برسند و باید پاسخگوی ترور این ۱۷ هزار نفر و خانواده‌هایی که بی‌سرپرست کرده‌اند، باشند. 

کوثری اضافه کرد:‌ در نهایت باید گفت که آمریکایی‌ها هم ناامید شده‌اند، آنها می‌دادند که اگر از منافقان با افتضاحی که در اردوگاه اشرف آلبانی به وجود آورده اند، حمایت کنند، همه شعارهای دموکراتیک آنها زیر سوال می‌رود. 

این نماینده گفت: مسئولان باید برنامه بازگرداند آنها به داخل و دادگاهی کردنشان را دنبال کنند.

کد خبر 770013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • لطیف IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    9 4
    همه چیز در کشور هست فقط منافق کم داشتیم
  • مهدی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    9 3
    این توطئه آمریکاست از خداشونه اینا برگردن هم هزینه شون و ایران می پردازه هم اینکه تو ایران راحت تر میتونن اهداف امریکا رو پیاده کنن
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    13 4
    اینکه داستان به سمتی داره پیش میره که شرایط برای برگرداندن این عناصر خطرناک و بدنام به کشور ولو تحت عنوان محاکمه فراهم بشه، کمی شک برانگیز و قابل تامل میباشد یوقت سناریوی کلیشه ای اما خطرناک اسب تروا اینبار در کشور ما تکرار نشه؟