منابع خبری از پرواز رئیس واگنر به بلاروس و بسته شدن پرونده جنایی این گروه خبر دادند.

روسیه - واگنر

به گزارش همشهری آنلاین، ردیاب پرواز Flightradar۲۴ اعلام کرد که یک جت Embraer Legacy ۶۰۰ ثبت شده در روسیه که در اسناد تحریمی آمریکا با یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر مرتبط است، روز سه شنبه از روسیه به بلاروس پرواز کرد.

به گزارش رویترز، بر اساس توافقی با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در روز شنبه که به طور ناگهانی شورش جنگجویان گروه واگنر را متوقف کرد، پریگوژین - بنیانگذار این نیروها - قرار است به بلاروس نقل مکان کند.

Flightradar۲۴ نشان داد که جت تجاری اوایل روز سه شنبه به بلاروس پرواز کرد. این سامانه راداری همچنین مبدأ این پرواز را نشان نداد، اما نشان داد که جت بر فراز منطقه روستوف جنوبی روسیه در حال پرواز است.

پریگوژین ۶۲ ساله آخرین بار در حال خروج از مقر نظامی منطقه در روستوف دیده شد. از آن زمان تاکنون محل نگهداری او مشخص نیست.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که گروه واگنر برای تحویل تجهیزات به وزارت دفاع روسیه آماده می‌شود.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از این وزارتخانه روز سه‌شنبه پس از پایان شورش کوتاه آخر هفته اعلام کرد که گروه واگنر در حال آماده شدن برای تحویل تجهیزات نظامی سنگین به وزارت دفاع است که تجهیزات را به ارتش روسیه منتقل می‌کند. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تدارکات برای انتقال تجهیزات نظامی سنگین از شرکت نظامی خصوصی واگنر به واحدهای نیروهای مسلح روسیه در حال انجام است».

همچنین همزمان با انتشار خبر پرواز یوگنی پریگوژین به بلاروس منابع خبری اعلام کردند که روسیه پرونده جنایی علیه گروه واگنر را به دلیل شورش مسلحانه لغو کرده است.

خبرگزاری‌های روسیه روز سه شنبه گزارش دادند که سرویس امنیتی FSB روسیه پرونده جنایی خود را علیه گروه واگنر به دلیل قیام مسلحانه کوتاه مدت این گروه در آخر هفته متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، این پرونده به این دلیل منتفی شد که "شرکت کنندگان اقداماتی را که مستقیماً با هدف ارتکاب جرم انجام شده بود متوقف کردند".

بر اساس توافقی که اواخر روز شنبه به پایان رسید و بحران را خنثی کرد، کرملین اعلام کرد جنگجویانی که در این شورش شرکت کردند تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت و اجازه بازگشت به پایگاه را خواهند داشت.

کد خبر 770005
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha