صدای جذاب موتورهای هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ پنجاه ساله را در این ویدیو بشنوید.

به گزارش همشهری آنلاین، تا پیش از معرفی هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ تمام هواپیماها یا دو موتوره بودند و یا ۴ موتوره، اما بوئینگ ۷۲۷ تحولی شگرف در نسل جدید هواپیماها بود.

این هواپیما ۳ موتوره با ظاهر عجیب و طراحی خاص و البته زیبایی که داشت، به زودی به یکی دیگر از محصولات شاخص در بین هواپیماهای بوئینگ تبدیل شد و در بین دیگر رقیبان جای محکمی برای خود دست و پا کرد.

هواپیما بوئینگ ۷۲۷ با طراحی زیبا، بهینه سازی در مصرف سوخت، مهندسی مجدد در طراحی فلپ های پروازی برای عملکرد بیشتر و بهتر و همچنین بهبهود و افزایش قدرت تیک آف و لندینگ به سرعت به یک محصول شاخص تبدیل شد. بوئینگ ۷۲۷ در عصر خود بی نظیرترین هواپیما ممکن بود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که طراحی و ساخت بوئینگ ۷۲۷ الگویی برای مهندسان روسی بود و به واسطه آن هواپیماهای توپولوف را طراحی کردند. بوئینگ ۷۲۷ در زمره اولین جت‌هایی است که به ایران وارد شد. در دهه ۶۰ میلادی بوئینگ‌های ۷۲۷ به ایران وارد شدند.

یکی از بهترین ویژگی‌های بوئینگ ۷۲۷ توانایی عملیاتی و فرود آن در باندهای پروازی کوچک بود که این ویژگی را از طراحی مناسب و خاصی که در بال‌ها داشت به دست آورده بود.

خاص‌ترین ویژگی این هواپیما نیز این بود که بوئینگ ۷۲۷ آخرین نسل از هواپیماهای دنیا بود که خدمه پروازی آن سه نفر بودند، یک مهندس پرواز و دو خلبان.

تمام بوئینگ‌های ۷۲۷ در ایران از کار برکنار شده‌اند و آخرین نسل از این هواپیما در سال ۱۳۹۷ در مسیر تهران به زاهدان پرواز کرد و برای همیشه بازنشست شد. در شرکت ایران ایر اما تا پیش ازین تعداد ۹ فروند از این هواپیما وجود داشت و همانطور که انتظار دارید همگی آنها بازنشست شده‌اند.

کد خبر 767257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha