همشهری آنلاین: نایب رئیس شورای سیاسی حزب الله در واکنش به اعلام آمادگی انگلیس برای گفتگوی محرمانه با این جنبش اظهار داشت: به درخواست انگلیس پاسخ مثبت نداده‌ایم.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، "محمود قماطی" تصریح کرد: این تلاش‌ها چیز جدیدی نیست. انگلیسی‌ها از یک سال پیش تاکنون برای گفتگو با ما تلاش می‌کردند اما آنها می‌خواستند این گفتگو محرمانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما به درخواست انگلیس پاسخ مثبت ندادیم زیرا می‌خواهیم بگوییم کشوری که حزب‌الله را در گذشته تروریست توصیف می‌کرد چگونه می‌خواهد با ما گفت‌وگو کند.

قماطی در ادامه گفت: اگر گفتگو امری مطلوب است پس باید آشکار باشد.

نایب رئیس شورای سیاسی حزب‌الله خاطرنشان کرد که اظهارات مقامات انگلیس در رابطه با گفتگو با حزب‌الله بیانگر این است که تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله اشتباه بوده است و آنها می‌خواهند از موضع اشتباه خود بازگردند اما این امر را طی مراحلی انجام دهند.

در همین راستا "محمد فنیش" وزیر کار لبنان در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: حزب‌الله هیچ مانعی در برقراری تماس با هر کشوری نمی‌بیند اما این تماس‌ها بر اساس ساز و کارهای سازماندهی شده خواهد بود.

"ابراهیم الموسوی" یکی از مسئولان اطلاع رسانی حزب‌الله نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که اقدام انگلیس گامی درست است و ما در انتظار هستیم که این صحبت‌ها به واقعیت تبدیل شود.

 دیوید میلی باند، وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته ( جمعه 16 اسفند) در گفت‌ئگو با رادیو بی بی سی از آمادگی کشورش برای گفتگو با حزب‌الله خبر داده بود.

باری مارتسون، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز گفته است: حزب‌الله پدیده‌ای سیاسی و جزو تفکیک ناپذیر بافت ملی لبنان است.

کد خبر 76708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز