سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی اینجا ورودی شهرکرد است؛ جنب پاسگاه پلیس راه، منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، چشم‌انداز زیبایی که هر مسافری را به حیرت وامی‌دارد.

این گله آهو در بلندای تنگ صیاد نظاره‌گر اتومبیل‌هایی هستند که از چند قدمی آنها در جاده آسفالت عبور می‌کنند.

اگر شما لحظه‌ای در ایستگاه محیط زیست ورودی شهرکرد توقف کنید، محیط‌بان‌ها، دوربین مخصوص خود را در اختیارتان قرار می‌دهند تا منظره شگفت‌انگیزی را تماشا کنید که شاید در تمام عمرتان ندیده باشید، گله‌هایی از آهو، انواع قوچ، میش ،کل و بز که آرام آرام به طرف آبخورها حرکت می‌کنند!

یک محیط‌بان می‌گوید: با خشک شدن علف‌ها حیوانات منطقه برای رفع تشنگی به آبشخورهای پایینی می‌آیند و مردمی که از جاده عبور می‌کنند، می‌‌توانند به راحتی ‌آنها  را تماشا کنند. استان چهارمحال و بختیاری با موقعیت ممتاز خود دارای تنوع زیستی و منابع طبیعی خاصی است. مناطق حفاظت شده تنگ صیاد، سبز کوه، پارک ملی، منطقه جنگلی«هلن» و تالاب‌های زیبایی مانند چغاخور زیبایی خاصی به این استان بخشیده است.

در مناطق تحت پوشش محیط زیست این استان انواع پلنگ، خرس، کفتار، کبک، قوچ، میش، کل، بز، گرگ، ‌روباه، شغال و انواع پرنده‌های مهاجر وجود دارند و در برخی سال‌ها فقط در تالاب چغاخور بیش از 50هزار پرنده مهاجر توقف داشته‌اند.

کد خبر 7670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز