سازمان ملل متحد از بازگشایی سفارت ایران در عربستان سعودی استقبال کرد.

سفارت ایران در عربستان

به گزارش همشهری آنلاین، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا سازمان ملل معتقد است بازگشایی سفارت ایران در عربستان اقدام‌ی مثبت در منطقه است؟ گفت: فکر می کنم هر ‌زمان که دو کشور به خصوص دو کشوری که نفوذ زیادی در منطقه خلیج فارس دارند، وارد یک گفتگوی باز و سازنده شوند، این به منطقه کمک‌ می کند و مفید است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه فعالیت مجدد خود را با پخش سرود ملی و اهتزاز پرچم کشورمان بطور رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض با حضور علیرضا بیگدلی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، ایرانیان و امور مجلس، حسن زرنگار سرپرست سفارت جمهوری ایران و نیز حضور علی الیوسف معاون کنسولی وزارت امور خارجه عربستان سعودی و تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه، سفرا و اعضای کادر دیپلماتیک مقیم عربستان سعودی و نمایندگان دفاتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی مستقر در ریاض برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، ایرانیان و امور مجلس در این مراسم گفت: ایران و عربستان دارای ظرفیت های بسیاری در ابعاد مختلف دولتی و مردمی برای گسترش روابط هستند.

سخنگوی سازمان ملل درباره رونمایی ‌موشک جدید مافوق صوت ایران نیز گفت: داده و اطلاعات لازم‌ برای اظهار نظر ندارم. معتقدیم ایران باید به تعهدات خود بر اساس قطعنامه های سازمان ملل عمل کند.

کد خبر 765625
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha