سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال اتریش بعد از ظهر روز دوشنبه (12 اسفند) برکناری کارل بروکنر، سرمربی این تیم را اعلام کرد.

به گزارش سایت یوفا، دکتر لئو وینتر، پس از یک گفت‌وگوی تلفنی با این مربی اهل جمهوری چک اظهار داشت: "​می‌خواستم با بروکنر شخصا صحبت کنم تا با هم وضعیت موجود را تجزیه و تحلیل کنیم. میل داشتم از بروکنر به خاطر زحماتش در چند ماه اخیر صمیمانه تشکر کنم. ما با یکدیگر تصمیم گرفتیم که هرچه زودتر به همکاری‌مان پایان دهیم. "

 کارل بروکنر که با تیم ملی فوتبال جمهوری چک در جام ملت​های سال 2008 در گروه A به عنوان تیم سوم، پشت سر تیم‌های پرتغال و ترکیه نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند، پس از این جام به عنوان  جانشین یوزف هیکرزبرگر، هدایت تیم ملی اتریش را به دست گرفت، اما نتوانست در راه رسیدن به جام جهانی 2010 موفقیتی با این تیم کسب کند.

 پس از یک شکست 1 بر 3 در ابتدای امر در مقابل فرانسه، تیم اتریش در مقابل لیتوانی نیز با دو گل شکست خورد و در برابر جزایر فارو نیز تنها به یک تساوی 1 بر 1 بسنده کرد و در خانه نیز با نتیجه 1 بر 3 مغلوب صربستان شد. این امر باعث شده که با قرار گرفتن این تیم در رده چهارم گروه مقدماتی، امیدی به رسیدن به جام جهانی 2010 باقی نمانده باشد. به علاوه این تیم در یک دیدار دوستانه نیز در روز 11 فوریه سال 2009 با دو گل به سوئد باخت.

تیم اتریش دیدار بعدی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی را روز اول آوریل در برابر رومانی انجام خواهد داد. هنوز معلوم نیست که چه کسی در آن دیدار بر روی نیمکت تیم ملی این کشور خواهد نشست.

کد خبر 76372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز