یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تداوم گشت‌های ارشاد در آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار رجب زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این خبر، در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در عملکرد گشت‌های ارشاد در سطح شهر صورت گرفته است، افزود: ما هیچ تغییری در وضعیت گشت ارشاد به وجود نیاورده‌ایم، اما درباره نحوه اجرای ماموریت‌ها و ارتقای کیفیت عملکرد اقداماتی انجام شده است که به زودی این گشت‌ها طبق تغییرات انجام شده، ماموریت خود را ادامه خواهند داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به این که هیچ تغییری در مصادیق بدپوششی صورت نگرفته است، یادآور شد: در حال حاضر دیگر وضعیت مثل گذشته نیست و بسیاری از مردم شئونات اسلاامی را رعایت می‌کنند، در نتیجه نباید انتظار داشت که برخوردهای پلیس در حال حاضر نیز مانند زمان آغاز طرح باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت بهتری در سطح خیابان‌ها شاهد هستیم.

سردار رجب‌زاده در ادامه درباره تمهیدات پلیس تهران بزرگ برای شب چهارشنبه آخر سال نیز، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه در این رابطه از ماه‌های پیش در ورودی‌های پایتخت آغاز و ماموران پلیس موفق به کشف مواد محترقه غیرمجاز شده‌اند.

وی با اشاره به این که میزان کشفیات مواد محترقه غیرمجاز در تهران امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: انبارها و صنوف از سوی پلیس مورد بازدید قرار گرفتند و اماکن متخلف در این رابطه صورت جلسه و یا پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: اصناف می‌توانند با اجازه پلیس اقدام به فروش مواد محترقه مجاز کنند. همچنین تمام عوامل تهیه و توزیع مواد محترقه در تهران تحت نظارت پلیس قرار دارند.

وی با بیان این که پلیس با شادی مردم مخالف نیست، خاطر نشان کرد: پلیس زمانی که اقدامی علیه امنیت و آسایش مردم انجام شود، وارد عمل خواهد شده و اعمال قانون خواهد کرد.

به گفته سردار رجب‌زاده، در مراسم شب چهارشنبه سوری به اندازه نیاز نیروی پلیس به کار گرفته خواهد شد.

سردار رجب‌زاده در خصوص مناطق جرم خیز پایتخت نیز گفت: در حال حاضر تمام نقاط جرم‌خیز تهران از سوی کلانتری‌ها شناسایی شده‌اند و با بررسی‌های انجام شده بناست، تا پایان سال آینده تمام نقاط جرم‌خیز در پایتخت پاکسازی شود.

وی با اشاره به این که معتقدیم کانون‌های جرم در سطح شهر، محل‌های تولید جرم هستند که هدایت جرم در شهر را نیز بر عهده دارند، گفت: کانون‌های جرم‌خیز در سطح شهر از وسعت‌های متفاوتی برخوردارند، به طوری که برخی از نقاط را پلیس به تنهایی می‌تواند پاکسازی کند، اما برخی دیگر باید با همکاری سازمان‌های همچون دستگاه قضایی و شهرداری‌ها پاکسازی شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: پلیس در پاکسازی مناطقی مانند فرحزاد نیازمند است که تمام منازل‌ مسکونی تملک و تخریب شود، چون حضور آلونک‌های غیرمجاز منجر به تولید جرم خواهد شد .

وی تاکید کرد: پلیس در رابطه با آنچه مسئولیت دارد، توان انجام ماموریت در سطح پایتخت را نیز داراست.

کد خبر 76231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز