یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه 70 نفره از پرسنل پزشکی که وزیر بهداشت عربستان سعودی آن​ها را رهبری می‌کرد، شنبه 28 فوریه ‌ (10 اسفند) به طور موفقیت‌‌‌آمیزی دوقلوهای به هم‌چسبیده مصری را از هم جدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سعود الجدان، یکی از اعضای گروه پزشکان اعلام کرد در "شهر پزشکی ملک عبدالعزیز"، حسن و محمود 9 ماهه که از شکم به هم متصل بودند، بعد از یک جراحی 9 ساعته از هم جدا شدند.

جدان گفت: "این عمل به راحتی انجام گرفت. بچه‌ها در وضعیت پایداری هستند."

در حالیکه پزشکان داشتند روی بخش‌هایی از بدن دوقلوها که مشترک بودند، از جمله روده، مجاری ادراری و اندام‌‌های تناسلی کار می‌کردند، دو کودک جداشده در دو اتاق جداگانه در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان نگهداری می‌شدند.

به گفته جدان، این کار به این خاطر انجام شد که به این دو پسر امکان هر چه بیشتر کارکرد طبیعی اندام‌ها را بدهند.

او افزود: "آنچه ما انجام می‌دهیم بر کیفیت زندگی این کودکان در آینده اثر خواهد گذاشت."

گروه جراحی که بوسیله وزیر جدید بهداشت عربستان سعودی، عبدالله الربیه، رهبری می‌شد، به خاطر اعمال جراحی که برای جدا کردن دوقلوهای به هم‌چسبیده انجام داده است، شهرت دارد.

به گفته سخنگوی بیمارستان، سامی الشلان، در ابتدا انتظار می‌رفت این عمل،‌ که به صورت زنده  برو روی وب‌سایت بیمارستان دیده می‌شد، 15ساعت طول بکشد، اما عمل سریع‌تری از برنامه قبلی پیش‌رفت.

او گفت، با توجه به تجربه گروه جراحی:‌ "ما سه ساعت جلوتر از زمان هستیم." این بیست و یکمیم عمل جراحی موفقیت‌آمیز جدا کردن دوقلوهای به هم‌چسبیده بود که در این بیمارستان انجام می‌شد.

به گفته جدان، اگر عارضه‌ای پیش نیاید، این دوقلوها برای دوماه دیگر در بیمارستان خواهد ماند و بعد با والدین‌شان به مصر باز خواهند گشت.

کد خبر 76227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز