مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین آسمان نمای دیجیتال ایران توسط متخصصان آسمان شب در پارک الفبای شهر زنجان نصب شد.

به گزارش آسمان پارس، برای اولین بار است که چنین دستگاهی در ایران آماده کار و آموزش به علاقه مندان به نجوم می‌شود. در مجموعه پارک الفبای زنجان، علاوه بر این آسمان نما یک رصدخانه و مرکز آموزش نجوم نیز تأسیس شده است. این مجموعه علمی با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی زنجان و کانون پرورش فکری این استان تا شروع سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

آسمان‌نما ابزاری است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مفاهیم و اصول به ظاهر خشک و انتزاعی را بهتر درک کنند و از این راه شیفته‌ زیبایی‌ها و شگفتی‌های علم شوند.

در چند سال اخیر و با پیشرفت فن‌آوری‌های پیشرفته‌ دیجیتالی، استفاده از آسمان‌نماهای دیجیتال با قابلیت‌های بسیار بالا و امکان جابه‌جایی و نصب آسان، به شدت افزایش یافته است.

دستگاه آسمان‌نمای دیجیتاریم آلفا 2 ویژگی‌های پیشرفته‌ منحصر به‌فردی را ارائه می‌کند تا بتواند دانش‌آموزان را به وجد و هیجان آورد. بزرگنمایی بر روی جرم انتخاب شده، نمایش حرکت سالیانه، نشان‌دادن تصویر صورت‌های فلکی در بسیاری از فرهنگ‌ها و بسیاری قابلیت‌های دیگر. توانایی‌های بسیار زیاد این پروژکتور آن را به ابزاری مناسب برای هر رده‌ سنی از مخاطبان تبدیل کرده است.

این ابزار به دلیل فن‌آوری دیجیتالی‌اش به میزان قابل توجهی نسبت به نمونه‌های آنالوگ پیشینی که اغلب استفاده می‌شد،کاربردی‌تر است. قدرت یک کامپیوتر را با یک دستگاه نمایش اسلاید معمولی مقایسه کنید. توانایی‌ها و انعطاف‌پذیری دیجیتاریوم، انقلابی در تدریس نجوم به ‌پا خواهد کرد.

کد خبر 76130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز