سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

امسال احتمالا ضعیف‌ترین فاتح کفش طلا در تاریخ لیگ برتر ایران معرفی می‌شود.

آقای گل‌های لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، بدون تردید یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های لیگ برتر امسال مربوط به کورس آقای گلی بوده است. هم‌اکنون و در فاصله ۲هفته به پایان مسابقات، رضا اسدی با ۱۱گل در صدر جدول برترین گلزنان لیگ قرار دارد و شهریار مغانلو و محمد عباس‌زاده با ۱۰گل او را تعقیب می‌کنند.

در حقیقت بازیکنی بخت نخست آقای گلی در لیگ امسال است که اصالتا هافبک دفاعی به شمار می‌رود و این خودش به اندازه کافی سطح بالای کار را نشان می‌دهد. ببینید بقیه فورواردها چه کیفیتی داشته‌اند و در چه فرمی ظاهر شده‌اند که یک بازیکن غیرتخصصی، طی نخستین فصل حضورش در خط حمله همه آنها را جا گذاشته و در آستانه کسب عنوان آقای گلی است! به‌عنوان مثال در لیگ امسال مهاجمی مثل سجاد شهباززاده یک گل هم نزده و کاوه رضایی که تازه از فرنگ برگشته بود، فقط ۲گل زد و محروم شد. گادوین منشا هم که مثل سجاد سابقه آقای گلی داشت، تا پیش از دبل این هفته در برابر ملوان تنها یک گل زده بود.

در هر صورت مهاجمان حاضر در کورس کفش طلا فقط ۲هفته فرصت دارند تا از تصاحب عنوان ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر فرار کنند. این عنوان تا به حال در اختیار ادموند بزیک از سپاهان بود که در لیگ دوم با ۱۳گل زده کفش طلا را برد. البته در آن فصل لیگ با حضور ۱۴تیم برگزار شد و بزیک حداکثر ۲۶بازی برای گلزنی فرصت داشت، اما امسال یک لیگ ۱۶تیمی داریم و بازیکنان ۳۰بازی برای بهبود رکورد خود زمان داشتند. سال ۸۱بزیک اگر در همه مسابقات هم شرکت کرده باشد، به‌طور میانگین هر ۲بازی یک گل زده، یعنی هر ۱۸۰دقیقه یک‌بار موفق به گشودن دروازه رقبا شده است. درحالی‌که امسال رضا اسدی تا این لحظه به‌طور دقیق هر ۱۹۳دقیقه یک گل زده است.

کد خبر 759091
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha