همشهری آنلاین: رئیس جمهور یمن، جمهوری اسلامی ایران را واقعیتی انکار ناپذیر دانست

علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن در دیدار وزیر نیرو ضمن حمایت از گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم برای اجرایی شدن توافق‌ها تلاش کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی عبدالله صالح در دیدار سید پرویز فتاح از روند مثبت روابط دو کشور ابراز خرسندی و بر لزوم گسترش آن تاکید کرد.

عبدالله صالح، جمهوری اسلامی ایران را واقعیتی انکارناپذیر دانست و گفت: تلاش‌های ایران در برقراری ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و در سطح جهان اسلام قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: توافق میان دو کشور مورد حمایت ماست و باید همه نهادها و سازمان‌ها برای اجرایی شدن  توافق‌ها تلاش کنند.

فتاح وزیر نیرو کشورمان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مقامات به ویژه رئیس جمهور کشورمان، بر گسترش روابط دو کشور اسلامی و تاریخی ایران و یمن تاکید کرد.

وی با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم فلسطین به ویژه مردم ستمدیده غزه، مواضع مثبت دولت و ملت یمن را در همبستگی و پشتیبانی از مردم غزه قابل تقدیر دانست.

فتاح افزود: این همبستگی به نتایج خوبی منتهی می‌شود، هرچند هنوز مردم غزه فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند و جنایات رژیم صهیونیستی به پایان نرسیده است اما اکنون جهان اسلام احساس غرور می‌کند.

وزیر نیرو در این دیدار با بیان مواضع مشترک ایران و یمن در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی و جهان اسلام گفت : گسترش روابط با یمن مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

 هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و بازرگانی دو کشور بعد از ظهر امروز به ریاست وزیر نیروی کشورمان و عبدالکریم اسماعیل الرحبی معاون نخست وزیر در امور اقتصاد و برنامه ریزی و همکاری بین‌المللی یمن، در قالب کمیته‌های مختلف تشکیل و راه‌های پیشبرد مناسبات اقتصادی، تجاری و فرهنگی بررسی می‌شود.

کد خبر 75785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز