چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بهترین شرایط زمانی را در کشور برای اجرای اصل 44 و ایجاد تغییر و تحول انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی آقا محمدی در همایش بهبود و تحول اداری افزود: از لحاظ جمعیتی هم اکنون 36 و 4 دهم درصد جمعیت کشورمان در سنین 15 تا 29 سال قرار دارند و در این سنین جمعیتی کشورهای آسیای جنوب شرقی زمان توسعه یافتگی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 25 میلیون نیروی کار در کشور داریم گفت: از هر 5 نفر در کشورمان یک نفر مدرک دانشگاهی دارد و برهمین اساس سرمایه کافی برای رشد در ایران مهیا است.

آقامحمدی گفت: نرخ پس انداز ایرانیان پارسال 44 درصد بوده که نرخ بالایی است زیرا در جهان امروز نرخ بالای 30 درصد نرخ بالایی محسوب می‌شود.

وی تنظیم قواعد، شتاب دادن برخی امور که مردم قادر به اجرای آن نیستند، بسترسازی و ایجاد فضای کار، کاهش فقر و مهیاسازی نظام تامین اجتماعی، ظرفیت سازی در زمینه‌های مختلف‌، تشکیل و انباشت سرمایه انسانی و اجتماعی و استقرار نظام لیاقت و شایستگی را بخشی از وظایف دولت پس از اجرای درست اصل چهل و چهار قانون اساسی برشمرد.

وی در عین حال اصل 44 را صرف واگذاری به بخش خصوصی ندانست و تاکید کرد: برای کشوری که قرار است 3800 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشد، واگذاری 150 میلیارد دلار به بخش خصوصی رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

آقامحمدی گفت: درپی ایجاد اقتصاد دانایی محور در کشور هستیم که در غیر این صورت اقتصاد دچار مشکل می‌شود.

کد خبر 75623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز