کیک هویج یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های سبزیجات است، به خصوص اگر آناناس هم به آن اضافه شود.

كيك هويج

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مزایای کیک هویج، ترکیب طعم‌ میوه‌ها و سبزیجات و همچنین استفاده کم‌تر از حد معمول شکر است.

مواد لازم برای هشت نفر

یک پیمانه  آرد
یک ق. چ بیکینگ‌پودر
۴ /۳ ق. چ   جوش شیرین
۲ /۱ ق. چ   نمک
۴ /۳ پیمانه شکر
۲ عدد تخم‌مرغ (به آرامی هم زده شود)
۲ /۱  پیمانه    روغن مایع گیاهی
یک پیمانه هویج رنده‌شده
۲۰۰ گرم  کمپوت آناناس خردشده
۴ /۱  پیمانه گردوی خردشده

مواد لازم روی کیک:

۳  ق. س  کره
۳  ق. س پنیرخامه‌ای
۲ /۱  ق. چ   وانیل
۲ پیمانه شکر آسیاب‌شده

۱. فر اجاق‌گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. آرد، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین، نمک، پودر دارچین و شکر را در کاسه بلوری الک کرده وخوب با هم مخلوط کنید.  

حالا این مخلوط پودری را به صورت کپه‌ای درآورده و میان آن را با انگشت کمی گود کنید. این گودال محل اضافه کردن تخم‌مرغ‌های زده‌شده و روغن است. بعد از اینکه مواد را میان آرد ریختید با قاشق یا همزن مواد را آن‌قدر خوب با هم مخلوط کنید که مایه کیک فرم خمیری پیدا کند. پس از آن نوبت اضافه کردن هویج، آناناس و گردوی خردشده است.  

۲.  قالب مستطیل‌شکل مخصوص کیک را آماده کنید و بعد از چرب کردن کف و دیواره قالب، فضای داخل آن را با کاغذ شیرینی‌پزی پوشش دهید. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و آن را مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر اجاق‌گاز قرار دهید.  

۳. پس از این مدت کیک را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خوب سرد شود. در این فاصله مواد روی کیک را آماده کنید. برای این منظور تمام مواد لازم روی کیک را داخل کاسه‌ای بریزید و با هم آن‌قدر هم بزنید تا خمیری خامه‌مانند حاصل شود.  
وقتی خمیر آماده‌شده آن را با کاردک‌های فلزی یا پلاستیکی مخصوص روی کیک بکشید، سطح آن را صاف کنید و سپس با گردو تزئین کنید.

کد خبر 755688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha