سید ضیاء هاشمی مدیر عامل سابق خانه سینما و از فعالان سینمایی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم بهزیستی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به فقدان برنامه‌های بلندمدت و مدون در عرصه سینمایی کشور گفت: متاسفانه، برخی ازنمایندگان مجلس با داوری غیر منصفانه و با کلی‌نگری به سینمای ایران ظلم کرده‌اند و ما گله داریم.

به گزارش گروه ادب و هنر همشهری وی در ادامه افزود: بزرگواران مجلس شورای اسلامی وقت نمی‌گذارند تا سینما را با تمام ظرفیت‌ها و چالش‌ها و مشکلاتش ارزیابی کنند. ما در داخل سینما مشکلاتی داریم اما معنایش این نیست که کلا سینمای ما ناشایسته است.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم بهزیستی و لزوم اهتمام به سینمای اجتماعی و بهزیستی ادامه داد: تغییر مدیریت در حوزه سینما و فرهنگ باعث شده تا ما اهداف و برنامه‌های درازمدت نداشته باشیم.

هاشمی گفت: واقعا به کدام دسته از مضامین و موضوعات می‌توانیم وارد شویم؟ مواد مخدر، رانت‌خواری، بزهکاری و... روی کدام مسئله کار کنیم که مجبور نباشیم به همه پاسخگو باشیم؟ سالهاست که مدیریت دلسوز و برنامه‌ریز نداریم. سینمای ما فاقد برنامه پنج ساله و بلندمدت است.

سیدضیاء هاشمی با اشاره به مأموریت‌ها و گستره حوزه بهزیستی تاکید کرد: بهزیستی می‌تواند در ابعاد گسترده و همه جانبه‌ای وارد سینما و فعالیت‌های فرهنگی شود و در همه مشکلات و مسائل جامعه می‌تواند وارد شود.

نخستین جشنواره فیلم بهزیستی از 12 تا 14 آذر ماه سال‌ جاری در سینماها و فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 7554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز