عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی گفت: مطالبه ما و عموم مردم نیز این است که مصوبه شفافیت قوای سه گانه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شود.  

سید حمیدرضا کاظمی

همشهری آنلاین- گروه سیاسی: با پیوستن ۲۴ نماینده دیگر به طرح شفافیت داوطلبانه تعداد نمایندگانی که آرا خود را شفاف کردند به ۱۶۴ نفر رسید. در شرایطی که مصوبه شفافیت قوای سه گانه مجلس بیش از سه ماه است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

حمیدرضا کاظمی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره شفافیت داوطلبانه نمایندگان به همشهری آنلاین گفت: ما نماینده مردم هستیم و مردم انتظار دارند که رای و نظر ما را نسبت به قوانین و موضوعات بدانند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که داوطلبانه آرای خود را به شکل شفاف اعلام کنیم تا مردم در جریان تصمیمات قرار بگیرند.

کاظمی ادامه داد: نکته دیگر اینجاست که شفافیت در قوای دیگر که مصوبه آن را در مجلس گذراندیم مطالبه عمومی است. باید همه دستگاه‌ها به شکل شفاف به بیان نقطه‌نظرات، تصمیمات، بخش‌نامه‌ها و به طور کلی سیاست‌گذاری‌ بپردازند. این شفافیت باعث می‌شود مردم در جریان امور قرار بگیرند اطمینان داشته باشند که خادمین آن‌ها چه کارهایی انجام می‌دهند. به ویژه در حوزه‌هایی مثل بیت‌المال که حساسیت زیاد است دستگاه‌های مختلف چه نقشی دارند و چه استفاده‌ای از آن می‌کنند. همه امور باید شفاف شود و هرچه مردم بیشتر در جریان باشند باعث آرامش بیشتری در جامعه می‌شود.

نماینده پلدختر در مجلس افزود: یقینا کارآمدی نیز با شفافیت افزایش پیدا می‌کند. چرا که همه چیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و دستگاه‌ها تلاش می‌کنند عملکرد بهتری داشته باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مطالبه ما و عموم مردم نیز این است که مصوبه شفافیت قوای سه گانه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شود.  

کد خبر 755124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha