وزیر کشور با رد برخی دیدگاه ها در ارتباط با سلامت انتخابات گذشته گفت: بر اساس اطلاعات دقیق می‌گویم سلامت انتخابات برگزار شده در ۴۴ سال گذشته، چه در دوره اصولگراها و چه اصلاح طلب ها مشکلی نداشته و اصل اساسی ما نیز این است که انتخابات پیش رو نیز با سلامت برگزار شود.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی که در جمع دبیران کل و نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی کشور سخن می گفت، افزود: از دیدگاه و نقطه نظرهای احزاب مختلف اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در تصمیم ها برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی استقبال می‌کنیم.

وی در این دیدار که با حضور دبیران کل احزابی از فراکسیون های اصلاح‌ طلبان، اصولگرایان و مستقلین در سطوح ملی و استانی حضور داشتند، این پرسش را مطرح کرد که چرا احزاب از پایه های قوی برخوردار نیستند؟  

وزیر کشور با برشمردن چند دیدگاه مختلف در این خصوص اظهار کرد: آسیب شناسی برای برون رفت از شرایط کنونی حاکم بر احزاب و یافتن علت‌ها، بسیار حائز اهمیت است.

وحیدی با بیان اینکه وزارت کشور خواستار حضور احزاب قوی و کارآمد است که قدرت عمل خوبی داشته باشد، ادامه داد: وزارت کشور و احزاب، یک خانواده اند. زمانی که در حوزه سیاسی و اجتماعی موفق عمل خواهیم کرد که احزابی با کارایی قوی و با قدرت در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور نقش اثرگذاری داشته باشند.

وی تاکید کرد، باید از گذر این آسیب شناسی ها به این هدف مطلوب برسیم که یک نظام حزبی موفق و کارآمد که بتواند همراه با نقش آفرینی تعهداتی را نیز بپذیرد، برای کشور ما چگونه است.

وزیر کشور با بیان اینکه با نظام حزبی منتقد و پاسخگو موافقیم که هم ایفای نقش کند و هم پاسخگوی تعهداتش باشد، خاطرنشان کرد: گفت و گو و تبادل نظر می تواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف سازد.

وحیدی، گفت وگوی اندک در میان جناح ها و گروه های سیاسی را یکی از عوامل فقدان احزاب کارآمد و قوی در جامعه دانست و اظهار کرد: افزایش این گفت و گوها لازم است و ما باید فضای گفت وگوهای انتقادی را فراهم سازیم.

وزیر کشور یادآور شد: گفت وگو می تواند تفاهم ایجاد کند یا حداقل در روش ها و چارچوب ها به وحدت نظر دست یابیم. در این صورت بخش زیادی از سوء تفاهم ها هم برطرف خواهد شد.

وحیدی با اشاره به در کشورهای دیگر احزاب مختلف در موضوعات مهم و ملی اتفاق نظر دارند، گفت: در کشور ما هم این امکان وجود دارد تا در ارتباط با موضوعات مرتبط با منافع و مصالح ملی، موضع واحد و مشترکی اتخاذ کنیم.

وی مخالفت همه احزاب از هر طیفی با رژیم صهیونیستی را یکی از اصول مشترک دانست و افزود: هیچ حزب و گروهی در جمهوری اسلامی ایران نیست که مشروعیت این رژیم جعلی را به رسمیت بشناسد.

وزیر کشور در ادامه سخنانش به مساله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم اشاره کرد و گفت: انتخابات بسیار مهم است و لازم است تا همه در صحنه حضور داشته باشیم و با توجه به راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات، اقدام کنیم.

وحیدی با رد برخی دیدگاه ها در ارتباط با سلامت انتخابات گذشته ادامه داد: بر اساس اطلاعات دقیق می‌گویم سلامت انتخابات برگزار شده در ۴۴ سال گذشته، چه در دوره اصولگراها و چه اصلاح طلب ها مشکلی نداشته و اصل اساسی ما نیز این است که انتخابات پیش رو نیز با سلامت برگزار شود.

وزیر کشور تاکید کرد: انتخابات باید با مشارکت حداکثری و نقش آفرینی احزاب برگزار شود.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب مختلف گروه هایی برای گفت وگو درباره مسایل کشور تشکیل دهند و نتایج آن را برای وزارت کشور ارسال کنند تا در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه اسدالله بادامچیان، عبدالحسین روح الامینی، حسین کنعانی مقدم، مجتبی اکبری از طیف اصولگرایان، سید احمد نقوی، علیرضا متانی، سهیل ملک‌آرایی، مهدی پورنامداری، جمشید ایرانی از طیف مستقلین و طاهره نقی‌ئی، احمد حکیمی پور، سهیلا مدارایی، حسین کاشفی، یدالله طاهرنژاد، مصطفی کواکبیان از طیف اصلاح طلبان بر اساس برنامه ریزی خانه احزاب، دیدگاه های خود را در ارتباط با موضوعات مختلف کشور بیان کردند.

این جلسه به پیشنهاد منوچهر متکی رئیس خانه احزاب و محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور  برگزار شد و ضیافت افطار وزیر کشور همراه با دبیران کل احزاب پایان بخش برنامه بود.

در حاشیه این نشست نیز پیش نویس سند تحول احزاب و گروه‌های سیاسی در اختیار نمایندگان آنها قرار  گرفت تا با محوریت خانه احزاب نسبت به بررسی و دریافت نظرات و پیشنهادها اقدام شود.

آخرین دیدار مسئولان، دبیران کل و نمایندگان احزاب با وزیر کشور در ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ و در جریان نشست خانه احزاب برگزار شده بود.

در حال حاضر ۱۳۷ حزب و گروه سیاسی در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۵ حزب به صورت ملی و ۴۲ حزب نیز استانی هستند.

کد خبر 754849
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    34 2
    در تمام ادوار انتخابات تخلف بوده و هست
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      23 1
      مازمانی که رای می دهیم فقط برگه رای رومی بینیم بعدازان واقعیت روکه نمی بینیم چه فردی انتخاب شده فقط می شنویم فردانتخاب شده
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    29 1
    با کدام اطلاعات دقیق؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    26 0
    دروغ
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    برای شماکه نه ولی برای ملت ایران چرا
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    22 1
    همیشه در ایران نزدیک انتخابات صحبت از احزاب و جملات فریبنده می شود بعد انتخابات احزاب سه‌ قفله می شوند
  • ابراهیم IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    27 2
    یک دوره هم سالم برگزار نشده
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    27 2
    خداوند شما رو فرستاده که ثابت کنید چقدر ناکارامد هستید. قیمت مسکن در دو سال گذشته رو نگاه کنید
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    پس اگر درسته اقای وحیدی این چه وضع کشوره.میشه بفرمایید در کدوم کشور جهان در عرض ۳روز معیشت ملت ۳برابر چندین برابر میشه .روغن ۶۵هزارتومن ۵۵۰هزار تومن شده بود الانه ۳۷۰هزارتومنه .حالا با سیاست داخلی خارجی فرهنگی اجتماعی سیاسی کار ندارم
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    28 1
    بقالی را سراغ دارید که بگوید ماست من ترش است!
  • مصدق کرد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    اگه وضع اقتصادی مملکت اینجور پیش برود،انتخاباتی دیگه در کار نخواهد بود،چون هیچ کس حتی اصولگرایان هم حاضر نیستند پای صندوق بیایند،پس اشتباهاتون را اصلاح کنید
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    هرچه شما می‌فرمایید درست است بله صحت انتخابات درست در حوزه هایی که من نوعی به عنوان اعضای صندوق بودم کاملا درست است اما متأسفانه انتخابات فاقد وجهه جهانی است چون یک کاندید دارد همه بیایید به.... رای بدهید
  • علی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    23 1
    باشه انتخابات درست بود ولی شعار کاندید ها تو این چند دوره همشششش دروغ بود
  • دوستی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    23 1
    احسن خیلی عالی گفتی چونکه انتخاباتی وجود نداشته بلکه انتصابات مهندسی شده هست خودت هم انتصاب شدی والسلام نامه تموم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    22 2
    وقتی برای یک حزب چهار چوب فکری ومشروط به شرایط فکری خودتان ساخته اید دیگر انتظار حزب قوی را نداشته باشید فقط حزب پوشالی و چاپلوسها
  • US ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    29 1
    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید...
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    آسیب شناسی دیگر چیست؟ شما که از ۴۴ سال انتخابات خبر داری نمیدانی علت چیست؟! حکومت فقط به یک جناح و یک تفکر اهمیت و اعتنا دارد و بقیه همه بایکوت هستند
  • جعفری IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    12 3
    پیشاپیش پیروزی اصلاح طلبان کاربلد تبریک .
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    23 1
    مردم هم می دانند در هیچ دوره ای خصوصا سال های دهه 60 به بعد انتخابات مهندسی شده بود . این دوره قبل که تابلو بود که خودی ها تون هم دارن میگن و قبول دارند اشتباه بزرگی کردند
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    20 1
    خدا عاقبت ما را بخیر کند با این جماعت
  • NL ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    23 1
    مگر شما انتخابات دارید؟!!!
  • ایمانی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    23 2
    قطعاً این دوره انتخابات با عدم شرکت اکثریت مردم با مشکل مواجه خواهد شد. چون مردم به شدت ازگرانیهای کمر شکن و وحشتناک ،عملکرد ضعیف ،ترک فعل ، دروغگویی مسئولین و فاصله طبقاتی علی الخصوص مسئولین با مردم و زندگی اشرافی مسئولین و... ناراضی اند و در لایه پایین جامعه که قاطبه مردم را تشکیل می دهند این فکر بوجود آمده حالا که دولت و مسئولین به فکر مردم نیستند . مردم نیز به عنوان اعتراض به وضعیت جامعه حتماً در رای گیری ها و انتخابات شرکت نخواهند کرد.
  • سلام IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    رای بی رای
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    21 1
    سلام حاکمیت تصمیم گیری های ایران است پس حزب معنی دار نیست اگر هرچه احزاب نمایش دهند
  • نادر IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    اطلاعات شما کاملا نادرست است. مشارکت کم دلیل قطعی رد نظر شماست.
  • پرویز FR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    پایگاه مردمی را نابود کردید.باید خودتان به خودتان رای بدهید.ملت اصلا از شما راضی نیستند.فکری بکنید و چاره ای بیاندیشید
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    24 1
    البته برای شما مشکلی نداشت
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    21 1
    خخخخخخ دم افطار بساط خنده و فرحمان فراهم شد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    19 1
    😂😂
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    21 1
    در تلویزیون اعلام کردی مردم نگران نباشید فقط قیمت چهار قلم کالای اساسی گران میشه و ان چهار قلم شده چهار هزار قلم و نفس مردم را بریده و اکثریت را به خاک سیاه نشانده و نتیجه اش شده انزجار اکثریت مردم
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    23 1
    از نظر مهندسی کردن انتخابات هیچ مشکلی نداشته است در واقع. از 4 تا نماینده یا شورا و ... 3 تاش انتصاب میشود اون یدونه باقی مانده هم از صد تا قیلتر رد میشود که اونم همین انتصابه تا انتخاب