گروه شهری: شهردار تهران از افتتاح 7 ایستگاه جدید آتش‌نشانی و همچنین ورود تجهیزات جدید خریداری شده برای سازمان آتش‌نشانی ابتدای نیمه دوم فروردین ماه سال آینده خبر داد.

محمدباقر قالیباف در حاشیه حضور در نخستین یادواره آتش‌نشانان شهید شهر تهران در جمع خبرنگاران در این باره گفت: هم‌اکنون تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران بیش از 100 ایستگاه است که در تلاشیم تا این تعداد را به 120 ایستگاه برسانیم.

در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده نیز 7 ایستگاه جدید در شهر تهران افتتاح می‌شود. از سوی دیگر مدرن‌ترین تجهیزات خریداری شده سازمان در همان تاریخ وارد ناوگان سازمان آتش‌نشانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه امکانات و فناوری اطلاعات اقدامات خوبی در این سازمان انجام شده، افزود: علاوه بر اینها تجهیزاتی چون بلندترین پله‌های آتش‌نشانی برای ساختمان‌های بلند که تا‌کنون در کشور وجود نداشته را خریداری کرده‌ایم و در بخش امداد هوایی نیز کارهایی را دنبال می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به انجام مذاکرات و پیش‌بینی اعتبار برای خرید 2 دستگاه بالگرد اشاره کرد.

قالیباف در ادامه خاطر نشان کرد: قصد داریم به‌گونه‌ای عمل کنیم که در کمتر از 2 دقیقه نیروهای سازمان آتش‌نشانی در صحنه‌های حوادث حضور یابند.به گفته شهردار تهران، سازمان آتش‌نشانی امروز در شرایط ایده آل خود از جهت روحیه، نیروی انسانی، تجهیزات و آموزش قرار دارد.

قالیباف همچنین درجمع خبرنگاران اظهارداشت که رکود اقتصادی هیچ خللی در اجرای پروژه‌ها و توسعه شهر تهران به‌وجود نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده به‌طور متوسط رشد 15 درصدی بودجه را پیش‌بینی کردیم، گفت: حین اینکه رکود اقتصادی وجود دارد و در شرایط مناسب اقتصادی خوبی نیستیم اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا همانطور که در 6 ماه دوم امسال دچار مشکل نشدیم در سال آینده نیز با مشکلی مواجه نشویم.

قالیباف در ادامه خاطرنشان‌کرد: شهرداری‌ها اگر شیوه‌های خود در کسب درآمد را کمی تغییر دهند و شیوه‌های جدید را جایگزین کنند موفق‌تر خواهند بود زیرا در شهر امکانات و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: تهران نیز در نیمه دوم سال‌جاری به‌دلیل رکود ساختمانی قریب به 500 هزار متر کاهش صدور پروانه ساخت و ساز داشت ولی در درآمدها هیچ توقفی رخ نداد.

تکریم از آتش‌نشانان شهید

وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران با اشاره به یادواره آتش‌نشانان شهید شهر تهران اظهار کرد: بخشی از شهدای آتش‌نشانی در دفاع مقدس شهید شده‌اند و بخشی هم حین انجام وظیفه به شهادت رسیده‌اند یا توفیق جانبازی پیدا کرده‌اند و امروز روز تکریم از فداکاری‌ها و روحیه شهادت طلبی آنان است.

شهردار تهران با بیان اینکه 10 روز پس از آمدن به شهرداری نخستین بازدیدم از سازمان آتش‌نشانی بود، خاطرنشان کرد: در آن روز با همه وجودم احساس کردم که روحیه کارکنان این سازمان بسیار شبیه به روحیات دوران دفاع مقدس است؛چه از نظر انضباط ظاهری و چه از نظر روحیه ایثارگری و خدمت و گذشتی که وجود دارد.

کد خبر 75458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز