توافق ایران و عربستان سعودی عصبانیت «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به همراه داشته است.

ویلیام برنز، رییس سازمان سیا

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه آمریکایی گزارش داده توافق ایران و عربستان سعودی عصبانیت «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به همراه داشته و او این موضوع را به «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی منتقل کرده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته برنز به بن‌سلمان «گفته که آمریکا از آشتی‌جویی ریاض با تهران و سوریه که هر دو هنوز تحت تحریم‌های غرب هستند شوکه شده است.»

گزارش روزنامه آمریکایی در شرایطی امروز پنجشنبه منتشر شده که «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در پکن با «فصیل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد. 

وزیران امور خارجه ایران و عربستان سعودی در حضور همتای چینی بیانیه مشترکی را امضا کردند. تهران و پکن در این بیانیه ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

ایران و عربستان سعودی در این بیانیه مشترک همچنین توافق کردند هماهنگی‌های لازم را بین هیأت‌های فنی به منظور بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ بین دو کشور از جمله از سرگیری پروازها و سفرهای متقابل هیأت‌های رسمی و بخش خصوصی، تسهیل اعطای روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره، ادامه دهند.

دو طرف با توجه به برخورداری از منابع طبیعی و توانمندی‌های اقتصادی و فرصت‌های فراوان که برای تحقق منافع مشترک دو ملت برادر وجود دارند، دیدارهای مشورتی و گفت‌وگو را درباره راه‌های‌ همکاری برای تحقق هر چه بیشتر چشم اندازهای مثبت در روابط افزایش می‌دهند.

کد خبر 752269
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha