جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

اعضای یک شرکت هرمی برای پس گرفتن سرمایه از دست رفته‌شان نقشه آدم‌ربایی طراحی کردند.

آنها با ربودن دوست صمیمی یکی از سرشاخه‌ها، قصد اخاذی 50 میلیون تومانی از این سرشاخه‌ را داشتند اما در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند. صبح 20 بهمن‌ماه امسال، مرد جوانی سراسیمه به دادسرای ناحیه 27 تهران رفت و از چند مرد که قصد ربودنش را داشتند، شکایت کرد.

این مرد به دادیار شعبه دوم دادسرا گفت: چند ساعت پیش‌، سوار خودروام در حال عبور از سعادت‌آباد بودم که متوجه شدم سرنشینان یک خودروی پراید در تعقیب من هستند. ابتدا بدون توجه به آنها به مسیر خود ادامه دادم اما آنها با سرعت زیاد از من سبقت گرفتند و راه مرا سد کردند.

وقتی پایم را روی ترمز گذاشتم، سرنشینان پراید از خودروشان پیاده شدند و با تهدید قمه می‌خواستند مرا از خودرو پیاده کنند ولی من به سرعت تغییر مسیر دادم و فرار کردم. آنها هم دوباره شروع به تعقیب من کردند و حتی چندین‌بار خودروی خود را به‌خودروی من کوبیدند تا مانع از فرارم شوند، ولی هر طوری بود موفق شدم از دست آنها فرار کنم.

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای شناسایی سرنشینان پراید آغاز شد، اما چند روز بعد مرد شاکی دوباره نزد ماموران رفت و این بار مدعی شد سرنشینان پراید، دوست صمیمی‌اش را ربوده و قصد اخاذی از وی را دارند.

این مرد در تشریح ماجرا افزود: از 3 یا 4 سال پیش در یک شرکت هرمی فعالیت می‌کنم و در این مدت توانستم افرادی را به‌عنوان زیرشاخه به عضویت این شرکت دربیاورم.

اما تعدادی از این افراد بعد از سرمایه‌گذاری در این شرکت، وقتی نتوانستند به سود برسند از من خواستند سرمایه‌ از دست‌رفته‌شان را پس بدهم ولی چون پولی نداشتم که به آنها بدهم تصمیم گرفتند مرا بربایند.

آنها ابتدا سوار بر یک خودروی پراید قصد ربودن مرا داشتند ولی وقتی موفق نشدند، یکی از دوستان صمیمی‌ام را ربودند و در تماس با من خواستند 50میلیون تومان برای آزادی او پرداخت کنم.

بعد از اظهارات مرد جوان، پرونده برای ادامه رسیدگی به شعبه سوم بازپرسی در دادسرای ناحیه 24 تهران ارسال شد و به دستور بازپرس پرونده گروهی از کارآگاهان اداره 11 آگاهی تحقیق برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان را آغاز کردند.

آنها با اطلاعاتی که شاکی پرونده در اختیارشان قرار داده بود موفق شدند تعدادی از گروگانگیران را شناسایی و با زیر نظر گرفتن محل زندگی آنها در شمال تهران، 3 نفر از آنها را دستگیر کنند.

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی در جریان بازجویی‌ها به ربودن دوست صمیمی شاکی اعتراف کردند و گفتند که او را در یکی از دفاتر متعلق به  شرکت هرمی زندانی کرده‌اند تا بتوانند پول خود را از سرشاخه‌ این شرکت پس بگیرند.

با این اعترافات، محل نگهداری جوان ربوده شده به محاصره پلیس درآمد و ماموران بعد از ظهر 23بهمن‌ماه موفق شدند در یک عملیات ضربتی این مرد جوان را که با دست و پای بسته در انباری این دفتر محبوس شده بود، نجات دهند.

با دستگیری 4 نفر دیگر از متهمان در این دفتر، تمامی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها گفتند: 3 سال قبل، شاکی پرونده با دادن وعده‌ یک شبه پولدار شدن و رسیدن به ثروت میلیاردی ما را به عضویت یک شرکت هرمی درآورد و کاری کرد که همه سرمایه‌مان را خرج عضویت در این شرکت کنیم.

اما بعد از 3 سال فعالیت، نه تنها هیچ سودی به دست نیاوردیم که همه سرمایه مان را هم از دست دادیم. بنابراین از سرشاخه شرکت خواستیم پولمان را پس بدهد ولی او به درخواستمان توجهی نکرد.

ما هم تصمیم گرفتیم با ربودن وی، سرمایه‌ از دست رفته ‌مان را پس بگیریم ولی وقتی موفق به ربودن این سرشاخه نشدیم، دوست او را گروگان گرفتیم.سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 75226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز