۴۰ نفر از اراذل و اوباش مطرح، ۲۷ نفر از اراذل و اوباشی که سلاح گرم و فعالیت اوباشگری داشتند، ۲ نفر در حوزه مشروبات الکلی و ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس که حتی خانواده ها جرات شکایت از این افراد را نداشتند دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ آخرین مرحله طرح اقتدار پلیس اطلاعات تهران بزرگ در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. در این طرح سرهنگ پیام کاویانی رییس سازمان اطلاعات پلیس پایتخت با بیان این مسئله که ۲۰۵ نفر از متهمان در حوزه شرارت، درگیری، اوباشگری، حمل سلاح و فروشندگان مواد محترقه دستگیر شدند اظهار کرد: در این عملیات ۴۰ نفر از اراذل و اوباش مطرح و صاحب نوچه و دارای باند، ۲۷ نفر از اراذل و اوباشی که سلاح گرم و فعالیت اوباشگری داشته، ۲ نفر در حوزه مشروبات الکلی و ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس که حتی خانواده ها جرات شکایت از این افراد را نداشتند دستگیر شدند. همچنین ٣٤ قبضه انواع سلاح گرم جنگی و شکاری، ٢٥٠ تیر فشنگ جنگی و سه میلیون و ٣٠٠ هزار عدد ماده محترقه غیر مجاز کشف شد.

همچنین سرهنگ کاویانی در بازدید از پرونده های مختلف از پایگاه های پلیس امنیت خطاب به مردم گفت: امروز پلیس با اشراف اطلاعاتی خود نسبت به  اراذل و اوباش اجازه جولان به این افراد داده، نخواهد شد و قبل از آنکه بخواهند اقدامی کنند با آن ها برخورد خواهیم کرد.
در این طرح ۶۷ شرور تهران نیز حضور داشتند که به تعدادی از جرایم مرتکب شده از سوی آنها اشاره خواهیم کرد.

شلیک یه یک بنگاه املاک در خیابان اسکندری جنوبی 
این فرد دارای  سوابق گوناگونی از جمله دعوا، قمه کشی، قاچاق مشروبات الکلی و... بوده که در آخرین مورد نیز به سمت یک بنگاه املاک تیراندازی کرده است.
او یک شب ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب با یک کلت کمری به سمت مغازه بنگاه املاک رفته تا به خاطر اختلافات ملکی، انتقام مادرش را از او بگیرد. او با اسلحه ۳ تیر درحالی که مغازه بسته بوده، شلیک کرده است و یک فشنگ نیز برای تهدید دوباره این فرد در مغازه انداخته است. کمااینکه بر اساس گزارش ها نیز این موضوع تایید شده است.

دستگیری اراذل و اوباش محله بریانک
۲ تن از اوباش محله بریانک به دلیل اختلافات شخصی با یک فرد به محل سکونت او مراجعه و با حالت غیر طبیعی شروع به تخریب شیشه منازل و وسایل نقلیه با قمه کرده اند.  

متهمان شرمسار از کار خود
جوانی ۲۰ ساله است که به خاطر اختلاف شخصی رفیقش با موتور او را به محل برده و همراه سعید اقدام به عربده کشی و تخریب اموال مردم کرده است او می گوید «من هیچ سابقه زندانی ندارم و آن روز فقط به خاطر رفاقتمان این کار را کردم و فکر نمی کردم که قرار است چنین اتفاقاتی رخ دهد» او حالا شرمسار و پشیمان از کارهایش ادامه می دهد «کار آن شب ما واقعا درست نبود و حالا که به عقب برمیگردم به این فکر می کنم که ای کاش هیچ وقت دست به چنین کاری نمی زدیم.
سپس سراغ احسان رفتیم. جوانی که تاکنون مانند رفیقش پرونده کیفری نداشته و هیچ زمان پایش به زندان باز نشده است. او می گوید «من با ایلیا مشکل قدیمی داشتم و یک بار آنها دو سال قبل به صورت دسته جمعی سر من ریختند و کتکم زدند پس برای انتقام از او آن شب در حالی که مست کرده بودم به محله آنها برای دعوا رفتم که وقتی پایین نیامد، شروع به تخریب شیشه های منزل آنها و چند خودرو داخل کوچه کردیم.»
احسان ادامه می دهد: «اگر در حالت عادی بودم چنین کاری را انجام نمی دهم و حالا جز شرمساری چیز دیگری برای گفتن ندارم. چراکه کار آن روز ما ارزش سابقه دار شدن و زندان رفتن را نداشت.»

دستگیری عاملان دعوای دسته جمعی در خانی آباد
اختلاف و ادعای اسم و رسم داشتن باعث می شود تا یک گروه از این افراد به مقابل جیگرکی در خانی آباد بروند و با قمه و شمشیر با یکدیگر درگیر شوند. به سرعت تمام عوامل در این درگیری دستگیر می شوند
یکی از متهمان حاضر در طرح می گوید: من فوق لیسانس شیمی دارم و از شهرستان برای کار به تهران آمدم و مشغول به فعالیت در جیگرکی شده بودم که عده ای به خاطر اختلاف با صاحب رستوران به مقابل مغازه آمدند و درگیری به وجود آمد. من در دعوا کاره ای نبودم اما چون دسته جمعی بود مرا نیز دستگیر کردند.

دستگیری ۳ تن از اراذل و اوباش در یافت آباد
جنگی بودن گویا فرهنگی است که قرار نیست از کنار گذاشته شود و همین مسئله باعث شده بود تا به دلیل یک چشم تو چشم ساده ۳ فرد با قمه و شمشیر به جان یکدیگر افتاده و حتی یک نفر از آنها به خاطر این درگیری، نقص عضو از ناحیه دست شود.  
این افراد با وجود داشتن دست بند و پابند نیز در طرح باز از کل کل با یکدیگر دست نکشیدند تا جایی که پلیس در همین مکان نیز آنها را از کنار یکدیگر جدا کرد.

دستگیری نوجوان تهرانی با یک وینچستر
شب به پارک رفته بود که پلیس به او مشکوک شده و اقدام به بازرسی او می کنند که در همین حین یک اسلحه شکاری وینچستر از این نوجوان کشف می شود.
او پیش از این دستگیری نیز به دلیل دعوا و درگیری سابقه کانون اصلاح و تربیت داشته است و حالا با سری پر از زخم های کارد به دلیل خود زنی، دوباره باید چندسالی حبس را تحمل کند.

کد خبر 747159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • GB ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    25 0
    خوب جواب سوال شما اینه که پلیس مزاحم کار و مانع اعمال شرورانه این افراد است .اینها شهری خالی از پلیس می خواهند.دمتون گرم ،خسته نباشید
  • محمدجان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    21 0
    تربیتشون کنید آدم بشن
  • US ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    22 2
    این عوضی ها را بدون تعارف قانونی اعدام کنید
  • جعفر IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    10 0
    این جوانان شرور کم سواد وخانواده محکم ندارند مدارس هم ۳ سال تعطیل شد وبیکار ودور هم جمع وشروع به کارهای خلاف ،، خوب اگر دولت خوب ودلسوز داشته باشیم برای این ها که انرژی فراوان برای ازاد کردن دارند بایدورزشگاه ونه انوع تاج وفوتبال بلکه برای سلامت روح وجسم وایجاد کار شرافتمندانه وتعلیم واموزش هنر وصنعت تدارک ببیند ویا جذب برای نیروهای مسلح نظام ،وتفریحات سالم ابجاد کند نه که ولشان کند که شیطان انها را اموزش دهد وبه خلاف ترقیب کند وبعد زندان واموزش بزه کاری کامل در دانشگاه زندان انجام شود وفردی کامل شرور تحویل ملت شود ،که تا مرگ برای خود ومردم مخل اسایش باشند ودر نهایت باز دست دولت اسلامی ومخصوصا این ۱۳ همین دولت در کار نابودی نسل جوان باشد.خدا بده برکت بقول قبلی دولت نا کار امد علی برکت الله.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    15 1
    فقط اعدام گاهی تو همین شرارت و خودنمایی باعث مرگ یک بیگناه میشن
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    12 3
    هنوزخیلی مونده سردار رادان روبشناسید. اشکالی نداره کم کم وبه مرور زمان میشناسین. مشت آهنین
  • رضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    16 1
    اگه هرکسی وظیفه خودشو انجام بده. امنیت. درجامعه بیشتر میشوید امیدوارم مبارزه با این مجرمانی که زندگی مردم را به خطر می اندارند ..با جدیت انجام شود. هیچ پلیسی. به مردم عادی وکسانی که اعتراض به شرائطی خاص مثلا مشکلات اقتصادی دارند ...شلیک.یا ..اذیت وازار نمیدهد. پلیس یاور مردم هست نه دشمن مردم. ...مثلا اون لباس شخصی که مادر. نگران را کتک میزد. به پای پلیس نباید نوشت مگه ما.کم پلیس تو اقوام ودور برمون داریم ..که محترم .معتمد ..صاحب. خانواده دختر ..پسر. هستند. . ومورد احترام بقیه. .درود بر شما وخسته نباشین.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    4 3
    اون نوجوون ویلچری را به جای زندان باید کمک روانشناسی و درمانی کرد، هم به خاطر خودش هم بقیه، با زندان مشکلش وخیم تر هم میشه اگه بفهمید
  • رضا IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    10 3
    آب گه سربالا رود قورباغه العطا میخواند وقتی مجرمین سریع از ندامتگاه آزاد میشوند معلوم است که جرم وجنایت بیشتر میشود زیرا مجازات سبک به هیچ عنوان‌ بازدارنده نخواهد بود
  • مصطفی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    7 6
    فقط اون مامور شما درایران مهم بوده وگرنه هیچ کاری نمی‌کردیم همچنان که عامل مسمومیت بچه های مارا نگرفتید اگر بچه مامور خودتان هم مسموم میشد ویا بچه خودت جناب سرهنگ مثل این میگرفتیدش
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    9 5
    فکرکردین باهاشون چکارمیکنن!! دو روز دیگه بخاطر سال نو همه به آغوش گرم خلاف برمیگردن. مثل اون سارق مسلح که بعداز 6ماه . دوباره بخاطرقتل حافظ امنیت تواغتشاشات دستگیرشده بود.