همشهری آنلاین: دبیر و اعضای شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه علمیه قم چهارشنبه (16 بهمن) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در دیدار دبیر و اعضای شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه را منبع بسیار عظیم و غنی دانستند و خاطرنشان کردند: پاسخگویی به نیازهای روز، برنامه‌ریزی و اجرا باید در حوزه به نحوی باشد که ثمرات این جریان با عظمت و عمیق، بیش از پیش در خدمت جامعه و روحانیت قرار بگیرد.

ایشان با اشاره به پیشرفت محسوس برنامه‌ریزی و مدیریت در حوزه افزودند: تشکیل کارگروه‌ها و مجموعه‌های تخصصی، حوزه را در رسیدن به دستاوردهای ارزشمند و اهداف خود یاری می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به گزارش‌های پُر محتوا و سنجیده‌ای که در این دیدار مطرح شد اشاره و خاطرنشان کردند: باید با ابتکار و تلاش، اقدامات خوب مورد نظر، در عمل نیز بدون عیب محقق شود و نتایج آن محسوس باشد.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت ارزیابی میزان موفقیت در اجرای برنامه‌ها را یادآور شدند و افزودند: شورای عالی حوزه هم می‌تواند مدیریت حوزه را در رسیدن به این هدف یاری رساند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله یزدی دبیر شورای عالی حوزه گزارش کاملی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: شورای عالی در دوره جدید تلاش کرده‌است با تشکیل شوراهای اقماری سیاستگذاری در حوزه را اولویت کاری و اصلی خود قرار دهد.

آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه نیز گزارشی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی، تقویت حوزه‌های شهرستانها و تهیه آمارهای مورد نیاز بیان کرد.

کد خبر 74675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز