رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به مسمومیت‌های دختران در مدارس، گفت: هیچ آدم عاقلی تصور نمی‌کند این جریان کار نظام باشد؛ نظامی که افتخار می‌کند زنان را از قید جهالت پهلوی نجات داد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی عصر امروز ۱۳ اسفند در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های فقها در کلام امام علی، اظهار کرد: بر این اساس، فقیه کسی است که گناه را در نظر مردم آسان جلوه نمی‌دهد، گناهکاران را از رحمت الهی ناامید نمی‌کند، مردم را از پیچیدگی امتحانات الهی امان نمی‌بخشد و قرآن را رها نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حضور در مجموعه دانشگاه برای تحصیلکردگان حوزه علمیه یک فرصت بی‌نظیر است، افزود: این فرصت به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های شهدا فراهم شده است. هرچه انقلاب اسلامی رو به جلو حرکت می‌کند، اهمیت حضور روحانیون در دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در نظام ما مدیران به یاری دین خدا می‌پردازند و همچنین به مردم لایق ایران خدمت می‌کنند، گفت: انقلاب اسلامی سخنی نو در دنیا مطرح کرد که خوشایند ارباب تزویر نبود. انقلاب اسلامی فریاد نه به طاغوت را سر داد و به همین دلیل دشمنی‌ها علیه آن آغاز شد و تا به امروز هم ادامه یافته است و دشمن از هر ابزاری برای اجرای برنامه‌های خود علیه ما استفاده می‌کند.

رستمی با بیان اینکه ۴۴ سال ایستادگی این نظام نشان‌دهنده ارتباط انقلاب اسلامی با اراده الهی است، عنوان کرد: نظام ما در برابر هجمه‌هایی تاب آورده که تنها یکی از آن‌ها برای از پا در آوردن یک کشور کافی است. هر بار دشمن سعی کرده به ما ضربه بزند، نظام اسلامی ما قوی‌تر شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های علمی، دفاعی و نفوذ منطقه‌ای بیان کرد: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، کشور ما در تمام شاخص‌ها رشد کرده است. ملت ما باید به نقطه‌ای برسد که شایسته آن است. تمام پیشرفت‌های ما از قدرت الهی ناشی می‌شود. اکنون چالش ما سست شدن اراده‌هاست. بر اساس کلام خداوند، شیطان از یک طرف زندگی پر از آلودگی غرب را برای جامعه به عنوان یک آرمان زینت می‌بخشد و از طرف دیگر عزت در کنار دین خدا بودن را با ترس همراه می‌کند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز دشمن در تلاش برای تغییر نظام شناختی جامعه ماست، تاکید کرد: اگر ما در چنین موقعیتی بتوانیم واقعیت‌ها را نشان دهیم، از یک گردنه سخت عبور کرده‌ایم. مسئولیت این کار بر عهده دانشگاهیان است. جهاد تبیین تنها متوجه روحانیون نیست، بلکه هر که دلسوز این ملت است، باید در این مسیر گام بردارد.

رستمی در ادامه با اشاره به مسمومیت‌های دختران در مدارس، افزود: هیچ آدم عاقلی تصور نمی‌کند این جریان کار نظام باشد؛ نظامی که افتخار می‌کند زنان را از قید جهالت پهلوی نجات داد. غرب زن را ابزاری برای سود بیشتر می‌بیند و پهلوی نیز نسبت به زنان همین‌ نگاه را داشت. انقلاب اسلامی زنان را از دوگانه ضعف و انحراف نجات داد و به جایی رساند که امروز زنان بخشی از جمعیت تاثیرگذار در کشور ما هستند. لذا اتهام نظام به مانع‌افکنی برای تحصیل دختران، خنده‌دار است. اما اگر کسی تسلیم جریان محاسباتی شیطان شد، این اتهامات خنده‌دار را هم باور می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در جهاد تبیین کوتاهی می‌کنیم، تصریح کرد: این کار باید در فضای دانشگاه صورت گیرد. صحنه‌های بزرگی که ما در عرصه پیشرفت‌های علمی و حل مشکلات جامعه از دانشگاه‌ها می‌بینیم، بخشی از معجزات انقلاب اسلامی است. کشوری که در سال ۵۶ یک هزارم دانش دنیا را تولید می‌کرد، امروز این میزان را به ۲ درصد رسانده است. ما امروز با وجود تمام محدودیت‌ها، رتبه ۱۵ علمی دنیا را داریم.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: کرونا را همین دانشگاه‌های ما شکست دادند و کشور ما با دستاوردهای گسترده علمی از آن بحران عبور کرد، در حالیکه دنیا هنوز با این موضوع درگیر است. زمانی برخی از خودفروخته‌های کشور ما به سران آمریکا برای واکسن التماس می‌کردند، اما امروز مدیران فایزر حاضر نیستند در مورد عوارض واکسن خود مصاحبه کنند. ما امروز به بازدارندگی علمی در حوزه دفاع بیولوژیک رسیده‌ایم.

رستمی با بیان اینکه امروز آمریکا رسما اعلام می‌کند که ایران رهبر تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و مرگبار شده است، افزود: این پیشرفت‌ها همه تحت تحریم‌ها رخ داده است. کشور ما اجازه نداد سوریه و لبنان سقوط کند و عراق در دست کفتارهای خونخوار تمدن غرب قرار گیرد. جنایتکاران اروپایی که امروز نگران مسمومیت دختران ما هستند، همان‌هایی اند که به قاتلان این ملت بمب شیمیایی می‌فروختند.

وی با بیان اینکه در ناآرامی‌های اخیر دشمن بسیار بر روی دانشگاه تمرکز کرده بود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از جمله دانشگاه‌های فاخر کشور ما در حوزه علوم پزشکی است، علاوه بر داشتن مخاطب داخلی، محل ارائه خدمات به نیازمندان خارجی نیز هست.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اهمیت سند دانشگاه اسلامی، اظهار کرد: در این دوره برای اولین بار، روسای دانشگاه‌ها در هنگام تایید حکم‌شان، برنامه‌های خود برای اجرای احکام این سند را هم ارائه دادند. این نشان می‌دهد جریان کلان حکمرانی آموزش عالی متوجه ایرادهای موجود شده است و برای برطرف‌سازی این کاستی‌ها ما نیاز به تلاش‌های مدیران و اساتید دانشگاه داریم.

رستمی در پایان ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام طباطبایی، رئیس پیشین نهاد رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد، برای حجت‌الاسلام مهدوی‌نسب، رئیس جدید نهاد رهبری در این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 746276
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • GB ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    5 3
    نظر زنان مهم است نه مردان