گروه سیاسی: نماینده ارومیه در قالب تذکری آیین‌نامه‌ای از بی‌توجهی دولت، مجلس و رسانه‌ها به حادثه پاراچنار پاکستان انتقاد کرد.

به گزارش خانه ملت، نادر قاضی‌پور گفت: استکبار در پاراچنار پاکستان حدود نیم میلیون شیعه را محاصره کرده و در یک روز 600 نفر را به شهادت رسانده و دست کودکان را بریده است.

پاراچنار جزء مناطق شیعه‌نشین پاکستان است که اخبار آن به دلایل مختلفی چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. هم‌اکنون بیش از 550 هزار شیعه پاکستانی در منطقه پاراچنار این کشور، 18 ماه است که در محاصره گروه‌های طالبان و بمباران نیروهای آمریکایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تابناک، نیروهای طالبان، تنها در یک حمله، 600 نفر از شیعیان پاراچنار را به شهادت رسانده‌اند و در اقدامی بی‌سابقه به قطع دستان کودکان خردسال مبادرت کرده‌اند.

در این منطقه، اشرار به نام گروه‌های یزیدی با نیروهای طالبان همدست شده و علیه مردم مظلوم شیعه پاراچنار می‌جنگند. اهمیت آنچه در پاراچنار پاکستان می‌گذرد تا آنجاست که آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی دی ماه گذشته در دیدار خود با تعدادی از مبلغان حوزه که به مناسبت آغاز ماه محرم به مناطق محروم اعزام می‌شدند، با محکوم کردن جنایت‌های انجام شده در فلسطین و غزه، پاراچنار را مظلوم‌تر از غزه دانست و اظهار داشت: محاصره پاراچنار بدتر از غزه است و در آنجا ابتدا دست شیعیان، بعد پا و سرشان را می‌برند و این همه جنایت انجام می‌دهند و از هیچ‌کس صدایی بلند نمی‌شود؛ این چه دنیا و چه جامعه بین‌الملل و چه قانونی است؟

کد خبر 74602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز