دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

نمایشگاه عکس‌های محمود کلاری از روزهای شکوهمند انقلاب با رونمایی کتاب «خیابان انقلاب» در نگارخانه پردیس سینمایی ملت افتتاح شد.

نمایشگاه عکس‌های انقلابی کلاری با حضور محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، حجت‌الله ایوبی رئیس ستاد سیمرغ، کلاری و جمعی از هنرمندان سینما در نگارخانه ملت مجتمع سینمایی پارک ملت افتتاح شد.

ابتدای این مراسم عسگرپور درباره این نمایشگاه گفت: آثار این نمایشگاه از جریان روزهای انقلاب گرفته شده و تاکنون با توجه به پیگیری‌های کلاری، امکان چاپ برای آنها فراهم نشده بود. امسال به یمن سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی این کتاب با همت دکتر ایوبی در ستاد سیمرغ چاپ و منتشر شده است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خانه سینما نیز ابراز داشت: به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب، خانه سینما، بسته سینمایی سی‌نما را با مجموعه 30 فیلم بلند، 30 فیلم مستند و 30 فیلم کوتاه و انیمیشن عرضه کرده تا این مجموعه در داخل و خارج از کشور برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی عرضه شود.

در ادامه این مراسم، کلاری به معرفی آثار و وقایع آن دوران پرداخت و ادامه داد: در زمانی که من این آثار را عکاسی کردم تازه، روزگار آموزش خود را سپری می‌کردم. در آن دوران چون کارت عکاسی نداشتم نمی‌توانستم همه جا حضور داشته باشم زیرا که خطر دستگیری وجود داشت.

وی ادامه داد: در این عکس‌ها من تحت‌تأثیر انقلاب بودم چون هنوز حرفه‌ای کار نمی‌کردم و نمی‌دانستم یک عکاس خبری نباید تحت‌تأثیر واقعه قرار بگیرد و باید فقط راوی اخبار و اتفاق‌ها باشد. برای همین است که این عکس‌ها به نوعی حال و هوای آن روزها را به همراه دارد.

در این مراسم همچنین ماکت «سی سال سی‌سینما» که شامل سه بسته سی‌تایی فیلم بلند داستانی، یک بسته فیلم مستند و یک بسته سی‌تایی فیلم کوتاه و انیمیشن بود، توسط عسگر‌پور و ایوبی رونمایی شد.

این ماکت درحالی رونمایی شد که اسامی فیلم‌ها اعلام نشد و این بسته به‌صورت نمادین رونمایی شد و قرار شد اسامی فیلم‌ها طی روزهای آینده اعلام شود.

کد خبر 74519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز