معاهده ارضی روسیه با مولداوی با پس گرفتن امضای رییس جمهور روسیه لغو شد.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین فرمانی مربوط به سال ۲۰۱۲ را لغو کرد که تا حدی حاکی از حاکمیت مولداوی در حل و فصل آینده منطقه «ترانسدنستریا» بود – منطقه ای جدایی طلب مورد حمایت مسکو که هم مرز با اوکراین است و روسیه در آن نیروی نظامی دارد.

این بدان معنا است که سیاست قبلی روسیه برای کاهش تنش با اتحادیه اروپا دیگر موضوعیت ندارد. دستور لغو سند ۲۰۱۲ در وب سایت کرملین منتشر شده و بیان می کند که این تصمیم برای تامین منافع ملی روسیه در ارتباط با تغییرات عمیق در حال وقوع در روابط بین الملل اتخاذ شده است. این بخشی از یک سری اقدامات ضد غربی است که پوتین روز سه شنبه اعلام کرد.

کرملین گفته است که روابط روسیه با مولداوی، که هفته گذشته نخست‌وزیر جدید طرفدار غرب این کشور قول داد که تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا را دنبال کند، بسیار متشنج است. مسکو مولداوی را به دنبال کردن یک برنامه ضد روسیه متهم کرد.

گفتنی است مولداوی، یکی از فقیرترین کشورهای اروپا که بین رومانی و اوکراین قرار دارد که از سال ۲۰۲۰ توسط رئیس جمهور «مایا ساندو» با حمایت قوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا رهبری می شود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در لهستان با او دیدار کرده بود.

کد خبر 743869
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • H AU ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 7
    اقای پوتین داری بدجوری دنیا رو یه هم میریزی.بپا از حول حلیم نیفتی تو دیگ