کمتر روزی است که بیکار باشند، چون مناسبت‌های تقویم کم نیست و از طرفی بار مسئولیت برنامه‌های مسجد به دوششان است. البته سن و سال زیادی ندارند اما در این سال‌ها با تشکیل گروه تواشیح، پذیرایی، خیریه، تدارکات و... توانسته‌اند پرچم‌شان را در مسجد شناخته شده غرب تهران بالا نگه دارند.

مسجد امام جعفر

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد امام جعفر صادق(ع) محله صادقیه منطقه۲ جزء مساجد شاخص تهران است که در هر مناسبتی مانند انتخابات، تظاهرات و مراسمی از این دست یکی از پایگاه‌های اصلی به شمار می‌آید. اما یکی دیگر از ویژگی‌های این مسجد برنامه‌هایی است که در آن برگزار می‌شود و در این میان بار اصلی کار به دوش نوجوانان مسجد است. این نوجوانان صفر تا ۱۰۰ کار را خودشان انجام می‌دهند.

کافی است که در تقویم مناسبتی نوشته شده باشد تا بر اساس آن برنامه‌های تدارک ببینند. مثلاً اگر جشن بزرگی باشد، عده‌ای با همان سن کم مسئولیت خرید شیرینی و شکلات را به عهده می‌گیرند و محمد و رضا که به سیستم‌های نرم‌افزاری رایانه آشنا هستند، پوستر و پرچم‌های رنگی تهیه می‌کنند. یک عده هم سرودی را برای اجرای هماهنگ آماده کرده و می‌خوانند و تعدادی هم پیگیر وسایل لازم برای برپایی مسابقه می‌شوند.

محل برپایی جشن بچه‌های مسجد امام جعفر صدق(ع) هم معمولاً اطراف مسجد یا  ابتدای خیابان شهدای صادقیه  و در برنامه‌های وسیع‌تر داخل فضای سبز میدان اول صادقیه است. «هادی فلاح» امام جماعت مسجد می‌گوید: «شور و هیجان نوجوانان مسجد برای اجرای برنامه‌ها آنقدر است که هیئت امنا در مرحله طرح موضوع با برنامه‌ها موافقت کرده و بودجه را در اختیارشان می‌گذارند. خوشبختانه هم همه برنامه‌ها جذاب و قابل توجه برای مردم بوده است.»

تعداد بچه‌های نوجوان مسجد امام جعفر صادق(ع) در مرحله برنامه‌ریزی معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ نفر است اما وقت اجرا به ۵۰ و گاهی ۶۰ نفر هم می‌رسد. فلاح می‌گوید: «ایده‌های بچه‌های مسجد همیشه جالب است. مثلاً در زمان کرونا، چون نمی‌توانستند برنامه تجمعی برگزار کنند، هر روز پیشنهادی می‌دادند. مثلاً یک روز جلو مسجد ماسک و مواد ضدعفونی توزیع می‌کردند و روز دیگر سراغ خانواده‌های سالمند می‌رفتند و در خرید و حتی تعمیرات منزل‌شان کمک حال بودند.»

بچه‌های مسجد نهایت سن‌شان به ۱۸ سال می‌رسد اما در این سال‌ها آنقدر منظم بوده‌اند و گروه منسجمی شکل داده‌اند که در برنامه‌های بزرگ هم از گروه سرود و تواشیح آنها دعوت می‌شود. ‌گاه مسئول برگزاری مسابقه‌های بزرگ هستند و می‌خواهند این روند را ادامه دهند.

صفر تا ۱۰۰ مناسبت‌ها با بچه‌های مسجد | نوجوانانی که در مسجد درخشیده‌اند

صفر تا ۱۰۰ مناسبت‌ها با بچه‌های مسجد | نوجوانانی که در مسجد درخشیده‌اند

کد خبر 741411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha