مسجدحضرت زینب(س) واقع در خیابان شهسوار شمالی مساحت زیادی ندارد، اما فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مهم تر از همه، کارهای خیرخواهانه اهل مسجد، زبانزد اهالی محل است.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : یکی از فعالیت‌های نیکوکارانه که توسط نمازگزاران این مسجد پایه گذاری شده و تا به امروز توانسته گره از مشکل بسیاری از نیازمندان محل بگشاید، بخشیدن اثاثیه سالم و اضافه منزل به نیازمندان محل از طریق هیات امنای مسجد است که مورد استقبال بسیاری از افراد نیکوکار نیز قرار گرفته است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

به گفته اهالی محل، پایه گذار این عمل نیکو، یکی از نمازگزاران قدیمی این مسجد بوده که قبل از فوت خود وصیت کرده بود همه اثاثیه منزل وی بین خانواده های نیازمند توزیع شود. با این اقدام نیکوکارانه، بقیه افراد نیکوکار محل هم راه این خیر را به اشکال مختلف ادامه داده اند که حالا به یک فرهنگ عمومی در محل تبدیل شده است. البته شروع فعالیت خیریه‌ در مسجد حضرت زینب(س) با تحویل فطریه نمازگزاران مسجد به صندوق خیریه این مکان مقدس شروع شده که تا به امروز به شکل های گوناگون تداوم یافته‌ است.

شروع فعالیت های خیریه با فطریه نمازگزاران

در همان سال تاسیس مسجد و در پایان ماه مبارک رمضان، نمازگزاران مسجد فطریه و کفاره خود را به صندوق مسجد تحویل دادند تا درامور خیر خرج شود. هیئت امنای مسجد هم مبالغ جمع شده را بین نیازمندان محل توزیع کردند. البته آن زمان آمار مشخصی‌از نیازمندان محل وجود نداشت. آن موقع افرادی به مسجد مراجعه و مشکلات خود را مطرح می کردند، متولیان مسجد در حد توان خود به افراد نیازمند کمک می‌کردند یعنی پول هایی را که نمازگزاران در اختیار صندوق مسجد قرار داده بودند به نسبت بین افراد نیازمند توزیع می شد. این کار در سال های بعد هم ادامه پیدا کرد. تا جایی که در سال های بعد لیست مشخصی از نیازمندان محل به دست آمد و به این شکل فعالیت های امور خیریه نظم مشخصی پیدا کرد. افراد معینی از طرف هیات امنای مسجد مسئول این کار شدند و به این شکل امور خیریه مسجد حضرت زینب(س) فعال‌تر از قبل به کار خود ادامه داد.

تهیه جهیزیه برای دختران نیازمند

برای آن گروه از خانواده های نیازمند که دختر در آستانه ازداوج درخانه دارند، تهیه جهیزیه جزء دغدغه های اساسی است. این موضوع نیز از دایره تصمیم‌های هیئت امنای مسجد حضرت زینب(س) بیرون نمانده و آنها در کنار فعالیت های کارساز برای نیازمندان محله، به موضوع تهیه جیهزیه برای دختران در آستانه ازدواج در چنین خانواده هایی در میدان حاضرند.

فعالیت‌های نیکوکارانه مسجد حضرت زینب(س) | رسم نیک هبه لوازم اضافی منزل

کد خبر 739958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha