اخیرا در زندان بدون هیچ نردبان یا داربستی که احیانا به فرار زندانیان کمک کند، به آن‌ها آموزش داربست‌زدن داده می‌شود.

داربست

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، آموزش داربست زدن در زندان باید چیز عجیبی باشد، آن‌هم بدون هیچ نردبان یا داربستی که بتواند وسیله فرار زندانی را هم فراهم کند. هدست‌های واقعیت مجازی اما این امر را ممکن کرده‌اند و این اولین باری است که پشت میله‌های زندان چنین چیزی اتفاق می‌افتد. 

این طرح به زندانیان کمک می‌کند که پس از آزادی به جای بازگشت به جرم، بتوانند شغلی مناسب پیدا کنند. برای اولین بار در زندان بلمارش در جنوب شرقی لندن از هدست واقعیت مجازی استفاده شد. 

با استفاده از هدست واقعیت مجازی به زندانیان آموزش ایمنی در ارتفاع داده می‌شود و واقعیت به گونه‌ای بازسازی شده که زندانی بتواند خطرات بالقوه مرگ را در یک محدودیت زمانی پیدا کند.  کنفدراسیون ملی دسترسی و داربست این دوره را در شش زندان به زندانیانی آموزش داده که سه تا شش ماه به آزادیشان باقی مانده است. 

 هنری انافی، افسر آموزش که پیشگام این کار بود، گفت: «به دلایلی زندان‌ها دوست ندارند نردبان‌ها را به داخل زندان آورده شوند، بنابراین ما یک جایگزین پیدا کردیم. هدست‌های واقعیت مجازی، کار در ارتفاع را شبیه‌سازی می‌کنند. شما می‌توانید زندانیان قوی‌هیکلی را ببینید که واقعا تصور می‌کنند در ارتفاعند و بسیار می‌ترسند. من موقعیت‌های شرم‌آوری را دیده‌ام که در آن مردان بالغ به معنای واقعی کلمه گریه می‌کنند.»

به گفته هنری انافی، در حالی که این طرح هیچ هزینه‌ای برای مالیات‌دهندگان ندارد، هم فرصت دوباره‌ای به زندانیان می‌دهد و هم به کار ساخت و ساز می‌آید. البته این شرکت در این طرح، شامل حال مجرمان جنسی، کودک‌آزار، آتش‌افروزان و کسانی نمی‌شود که بیمه اجازه کارشان در سایت‌های ساختمانی را نمی‌دهد.

دامیان هیندز، وزیر زندان‌ها گفت: «ابتکاراتی از این دست سابقه خوبی در تطبیق زندانیان با فرصت‌های شغلی بیرون از زندان دارد. این کار به رشد اقتصادهای محلی کمک می‌کند، شکاف‌های مهارتی را برطرف می‌کند و عموم مردم را ایمن نگه می‌دارد و یک موقعیت برد-برد است.»

کد خبر 738251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha